نگران حذف و تعطیلی بازارچه‌های خراسان جنوبی نیستیم

20:50 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۰۸۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیمان باقران جزء چهار پروژه مهم و ملی این استان است، گفت: نگرانی از بابت حذف و تعطیلی بازارچه‌های خراسان جنوبی وجود ندارد.
نگران حذف و تعطیلی بازارچه‌های خراسان جنوبی نیستیم

به گزارش گروه سیاسی ، سید علی‌اکبر پرویزی در شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته مذاکراتی با والیان فراه و هرات افغانستان داشتیم و در آنجا ما اعلام آمادگی کردیم که اگر موافق باشند گمرک رسمی و دائمی ایجاد کنیم و حتی قبول کردیم نیروهای آن‌ها در کشور استقرار پیدا کنند.

وی با بیان اینکه والیان فراه و هرات قول دادند که موضوع بازارچه‌ها را به دولت خودشان برسانند، گفت: تاکنون از طرف افغانستان اقدامی نشده است، ما هنوز این موضوع را پیگیری می‌کنیم و آمادگی وجود دارد که بازارچه‌ها باز شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر وقتی نیاز به منابع مالی باشد بگویند تا به دلیل اهمیت این موضوع اعتبارات برخی پروژه‌ها را کم کنیم و به بازارچه‌ها بدهیم.

پرویزی با بین اینکه بازارچه مرزی میل 73 نزدیک‌ترین راه برای صادرات سیمان به افغانستان است، تصریح کرد: امیدواریم روابط اقتصادی و سیاسی ما با آن‌ها بیشتر شود.

وی ادامه داد: در وزارت کشور و ستاد مرکزی بازارچه‌ها چهار بازارچه استان تثبیت شده است و نگرانی از بابت حذف و تعطیلی بازارچه‌های خراسان جنوبی وجود ندارد اما مهم این است که این بازارچه‌ها را فعال کنیم تا روابط تجاری و سیاسی توسعه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از سد رزه، خاطرنشان کرد: باید از سد رزه به خوبی استفاده شود و مسیر کشاورزی نیز باید تغییر کند.

پرویزی اظهار کرد: در خشکسالی‌های پیاپی استان نباید آب به سمت کشاورزی سنتی سوق پیدا کند چرا که با این روند بخش کشاورزی ضرر می‌کند.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان باقران پروژه ملی است که مربوط به خراسان جنوبی نمی‌شود، افزود: سیمان باقران جزء چهار پروژه مهم و ملی در کشور است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسؤولان بانک‌های کشاورزی و ملی داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد و قرار بر این شد منابع مالی کک طبس و فولاد قاینات نیز تأمین شود.

پرویزی عنوان کرد: امید داریم سیمان باقران بعد از 10 سال که این پروژه به طول انجامید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مسؤولان استانی این است که برای پیگیری مسائل سماجت کنند، تصریح کرد: اگر مشکلات به موقع منتقل شود می‌تواند در پیگیری‌ها تأثیرگذار باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلاتی که قابل حل است باید پیگیری شود، گفت: بنا نداریم به مردم دروغ بگوییم، اگر هم فردی دروغ می‌گوید حداقل خیانت نکند.

پرویزی افزود: تمام مشکلات از طرف مسؤولان است نه مردم، این مسؤولان در مشکلاتی که وجود دارد مقصر هستند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم امروز با مشکلات بسیاری مواجه است، امروز دولت دچار جنگ نظامی نیست اما دچار جنگ اقتصادی است این دولت تلاش‌های خود را انجام داده اما شرایط مالی به گونه‌ای نبوده تا تمام مشکلات حل شود و پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 90 به بعد تحریم‌ها روند جدی‌تری به خود گرفت و ارزش پول کشور به یک سوم شده است، بیان کرد: ارزش تولید در بسیاری از واحدهای تولیدی به سه برابر رسیده است که مقوله به صرفه نیست.

پرویزی با اشاره به اینکه هنوز درآمد نفتی در بخش دولتی به سال 84 نرسیده است، اضافه کرد: امروز رئیس جمهور لایحه بودجه 96 را تقدیم مجلس کرد که در این بودجه رقم پیش‌بینی شده برای درآمد نفتی بسیار پایین است.

وی گفت: مسؤولان شهرستانی تلاش کنند پروژه‌های نیمه‌تمام هر چه زودتر به اتمام برسند هر چند پروژه‌های نیمه تمام زیاد است که هر چقدر هم تلاش بکنیم باز هم ده‌ها پروژه‌ نیمه تمام دیگر می‌ماند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف دولت رفاه داشتن مردم است و اینکه مردم مهاجرت نکنند، افزود: منابع داخلی و اشتغال نظام با چالش روبرو است و هنوز نتوانسته موضوع بیکاری را حل کند، دولت در تلاش است تا وضعیت معیشتی و اقتصادی را بهبود ببخشد.

پرویزی عنوان کرد: هیچ اجماع‌نظری در این 37 سال به اندازه سه سال گذشته در میان قوای سه‌گانه و رئیس‌جمهور در حوزه اشتغال نبوده است بنابراین باید از این اجماع‌نظر و رهنمودهای رهبری استفاده کنیم.

وی اظهار کرد:‌ امیدواریم مشکلاتی که در چند سال اخیر به هم گره خورده است را برطرف کنیم و این مشکلات را حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در هر قسمتی که نتوانیم صادرات داشته باشیم به طور قطع به زمین می‌خوریم، افزود:‌ 7 هزار و 500 خانوار مرزنشین برای دریافت عواید فروش سوخت ثبت‌نام کرده‌اند.

پرویزی گفت: در این دولت روابط تجاری و بازرگانی مرزنشین برای جلوگیری از قاچاق سوخت مورد توجه قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *