تخصیص بیش از یک‌میلیارد تومان اعتبار پژوهشی به خراسان رضوی

1:20 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۱۲۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار خراسان رضوی گفت: امسال یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار دولتی برای امر پژوهش اختصاص داده‌شده که به‌دلیل نبود دستورالعمل مشخصی، هنوز ارائه پژوهش‌ها به سایت وزارت علوم و فناوری امکان‌پذیر نیست.
تخصیص بیش از یک‌میلیارد تومان اعتبار پژوهشی به خراسان رضوی

به گزارش گروه سیاسی ، علیرضا رشیدیان امشب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با ابراز خرسندی نسبت به کسب رتبه‌برتر این استان در حوزه پژوهش و فناوری در سال‌های 93 و 94 اظهار داشت: هر کشوری برای آن‌که بتواند استقلال داشته باشد، نیازمند انجام تحقیق و پژوهش بوده بنابراین همراهی اساتید با جوانان برای طی کردن مراحل علمی و انجام پژوهش‌های کاربردی ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت انجام پژوهش در رفع مشکلات جامعه بدون نیاز به بیگانگان اضافه کرد: با وجود اینکه جریان تبادلات علمی در جهان باید آزادانه صورت گیرد اما متأسفانه برخی از کشورها با قرار‌دادن موانعی همچون تحریم از این امر جلوگیری می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: ارتقای دانش هسته‌ای در کشور توسط جوانان این سرزمین نشان‌دهنده استفاده نیروی انسانی از ظرفیت‌های موجود علمی در جامعه است بنابراین در این راستا ارتباط میان دانشگاه‌ها با بخش‌خصوصی همراه با پیوند میان جوانان فرهیخته با مراکز فناوری ازجمله عوامل پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

رشیدیان با تأکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه عامل بهره‌گیری ظرفیت‌های پژوهشگران و دستگاه‌های دولتی است یادآور شد: این امر می‌تواند بسیاری از موضوعات جامعه ازجمله بهره‌وری بیشتر از آب و انرژی را در کشور فراهم کند.

وی بیان کرد: امسال یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار دولتی برای انجام پژوهش اختصاص داده‌شده که به‌دلیل نبود دستورالعمل مشخص، هنوز ارائه پژوهش‌ها به سایت وزارت علوم و فناوری امکان‌پذیر نیست.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اعتبارات پژوهش در سال گذشته افزود: در سال گذشته، 120 طرح پژوهشی انجام‌شده توسط دستگاه‌های دولتی در سامانه مربوطه وزارت علوم ثبت شد که 70 مقاله موفق به دریافت کد شدند و یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار آن نیز برای پژوهش‌های مذکور عملیاتی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *