بحران‌های منطقه باید از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی بر طرف شود

13:14 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۱۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه دو کشور به مسائل منطقه ای خیلی نزدیک است، گفت: بحران‌هایی در منطقه به وجود آمده و کشورهایی را از نظر امنیتی ناپایدار کرده ; نفع آن برای اسرائیل است و باید از راه حل سیاسی و گفت و گو حل شود.
بحران‌های منطقه باید از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی بر طرف شودبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی در دیدار با رئیس شورای مشورتی اندونزی که صبح امروز دوشنبه 15 آذرماه برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما خیلی مسرور هستیم که رئیس محترم مجلس مشورتی خلق اندونزی در رأس هیاتی از نمایندگان به ایران سفر کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اندونزی از کشورهای بسیار موثر و بزرگ جهان اسلام است و همیشه روابط بسیار نزدیکی با ایران داشته است. مشی این کشور در مسائل مهم و در ارتباط با ایران همواره از رفتار خردمندانه ای برخوردار بوده است.

لاریجانی ادامه داد: روابط پارلمانی بین دو کشور هم در سطح ممتازی است و امروز با سفر ایشان سطح روابط پارلمانی بین دو کشور بالاتر هم می رود.

رئیس قوه مقننه گفت: امروز مذاکرات ما در زمینه متنوعی انجام شد. بخش زیادی از وقت ما در زمینه شکل گیری و بالا بردن روابط تجاری بین دو کشور بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور افزود: بخش هایی که مورد نظر دوستان اندونزیایی بود درخصوص روابط تجاری مورد توجه واقع شد، مخصوصاً اینکه اتاق بازرگانی دو کشور فعال شود و بسترهای کار تجاری را بتوانیم فراهم کنیم و مقرر شد که این موضوع پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه دو کشور به مسائل منطقه ای خیلی نزدیک است، تصریح کرد: بحران هایی در منطقه به وجود آمده و کشورهایی را از نظر امنیتی ناپایدار کرده ; نفع آن برای اسرائیل است و باید از راه حل سیاسی و گفت و گو حل شود.

وی بیان کرد: کشورهای اسلامی باید همفکری کنند و در مقابل این جریان های تروریستی بایستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سفر ایشان به ایران یک سفر بسیار مهم است و میهمان بسیار عزیزی برای ما هستند و مذاکرات نیز به خوبی انجام شد. امیدواریم سایر مذاکرات ایشان هم به همین نحو باشد و منجر به بالا رفتن سطح روابط بین دو کشور در همه ابعاد شود.

مسامحه‌ای درباره ادامه فعالیت داعش و تروریسم نداریم

براساس این گزارش در این دیدار، ذواکیفلی حسن رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی اظهار داشت: از استقبال گرم دکتر لاریجانی رئیس مجلس ایران تشکر می کنم. ما معتقدیم ایران کشوری پرنفوذ در سطح منطقه ای است و ما می خواهیم که ایران تلاش بیشتری برای پیدا کردن راه حلی برای حل بحران منطقه کند.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار ما پیرامون روابط تجاری بین دو کشور صحبت کردیم، تصریح کرد: کشور اندونزی روزانه به 2.5 میلیون بشکه نفت و حجم زیادی گاز نیاز دارد. ما نیاز داریم ارتباط بین دو کشور بیشتر شود.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی افزود: ما معتقدیم که باید مسجدالاقصی را آزاد کنیم و برای دفاع از مسلمانان میانمار از طریق پارلمان بین المللی یا پارلمان اسلامی و از سوی سازمان ملل تلاش کنیم. روابط نزدیک بین دولت و پارلمان اندونزی و ایران سرمایه بزرگی برای یافتن راه حل در زمینه بحران های منطقه است.

ذواکیفلی حسن گفت: ما هم موافقیم که این وحشی گری داعش اسلام را ویران کرده است و مسامحه ای درباره ادامه فعالیت داعش و تروریسم نداریم.

این مقام بلندپایه کشور اندونزی در پایان گفت: مردم ایران استقبال گرمی از ما داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *