زیردریایی فاتح به زودی به ناوگان عملیاتی ارتش ملحق می شود

3:50 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۱۳۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی فاتح با فناوری 100 درصد بومی به زودی به نیروی دریایی ملحق و عملیاتی می شود.
زیردریایی فاتح به زودی به ناوگان عملیاتی این نیرو ملحق می شود

به گزارش گروه سیاسی ، امیر دریادار سیاوش جره گفت: کشورهای معدودی در سطح جهان توانایی ساخت زیردریایی را دارند اما با تلاش متخصصان زبده داخلی و تکیه بر دانش بومی هم اینک ایران نیز در کنار چین، آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلیس از جمله این کشورها است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ایران دو دهه پیش برای نخستین بار زیردریایی را به خدمت گرفت و با وجود تحریمها هم اینک توانسته به فناوری بالایی در این عرصه دست یابد.

مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: هم اینک آموزش علوم ناوبری و فنی تمامی افراد نیرو دریایی در داخل کشور انجام می شود و با توجه به سطح بالای فناوری علوم سطحی و زیرسطحی دریا، نیروی دریایی ایران قادر است از کشورهای دیگر نیز دانشجو بپذیرد.

وی در ادامه به قدرت و آمادگی بالای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: حرکات لحظه به لحظه همه ناوهای خارجی به محض ورود به حوزه شمال اقیانوس هند توسط نیروی دریایی ایران رصد می شود.

دریادار جره تاکید کرد: بر این اساس اگر ناوهای خارجی چشم طمع داشته باشند آمادگی کامل مقابله با آنها وجود دارد هرچند در هیچ برخوردی به عنوان شروع کننده نخواهیم بود.

وی افزود: از سال 1387 با اعزام ناوهای نیروی دریایی ایران به خلیج عدن تاکنون هزار و 884 کشتی اسکورت شده و 300 مورد نیز درگیری مستقیم با دزدان دریایی رخ داده است.

مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در همایش تجلیل از پیشکسوتان نیرو دریایی به میزبانی اداره بازنشستگی نیروهای مسلح خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *