قیمت نفت در بازارهای جهانی گران شد

17:30 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۲۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۵۴ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.
به گزارش گروه اقتصاد ،با وجود این که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا بازارها را نگران کرده و این احتمال مطرح شده است که کاهش تولید اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان به اندازه ای که در ابتدا تصور می شد، قابل توجه نباشد، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 سنت افزایش به 54 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم 24 سنت افزایش یافت و به 51 دلار و 92 سنت رسید.

بانک بارکیز روز دوشنبه اعلام کرد: «اگر کشورهای تولید کننده در ماه دسامبر پایشان را روی گاز بگذارند و تولیدشان را افزایش دهند... ممکن است سطح صادرات همچنان بالا باقی بماند.»
روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان تولید روزانه اش در ماه نوامبر به بالاترین رقم در طی حدود 30 سال گذشته یعنی 11.21 میلیون بشکه رسیده است.

هرچند مسکو موافقت کرده که تولید خود را در اوایل سال 2017، 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد، اما گفته که این کاهش را نسبت به سطح تولید ماه نوامبر انجام خواهد داد. این بدان معناست که حتی پس از کاهش 300 هزار بشکه ای، تولید نفت این کشور همچنان بالاتر از زمان اوج مازاد عرضه نفت یعنی نیمه اول 2016 باقی خواهد ماند.

در خاورمیانه، جایی که قرار است بیشترین کاهش تولید اتفاق بیافتد نیز نشانه هایی مشاهده می شود که حکایت از افزایش تولید قبل از اعمال کاهش ها دارد.

انتظار می رود عربستان و کویت در ماه جاری میلادی بر سر از سرگیری تولید نفت در منطقه بی طرف بین دو کور به توافق برسد. ظرفیت تولید نفت در این منطقه 300 هزار بشکه در روز است.

همچنین آمارهای موسسه بیکر هاگز نشان داد که تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *