رضایی: دولت‌ها به دانشجویان بدهکارند

20:34 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۳۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت‌ها به دانشجویان بدهکارند تاکید کرده است: ناامیدی چهار میلیون دانشجوی کنونی در مورد آینده شغلی‌شان و یافتن شغل مناسب نیز نشان‌دهنده بی‌اعتمادی آن‌ها به دولتمردان است.
به گزارش گروه سیاسی ؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در صحنه تحولات سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی و به‌ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و حماسه‌های سیاسی همچون انتخابات، «پیشرو بودن» ویژگی خاص دانشجویان بوده است. 16 آذر نیز آن تحول انقلابی بزرگی بود که توسط دانشجویان جهت تثبیت دستاوردهای انقلاب رغم خورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنابراین باید گفت تاکنون دانشجویان رسالت علمی و انقلابی خود را به‌خوبی انجام داده‌اند. اما آیا دولت‌های پس از جنگ نیز متقابلاً برای رفع دغدغه‌های صنفی و شغلی دانشجویان کار درخور توجه ای انجام داده‌اند و به رسالت خود در قبال دانشجو عمل کرده‌اند؟

وی در مطلب خود در اینستاگرام با بیان اینکه آمارهای موجود می‌گوید پاسخ به این پرسش منفی است آورده که بیش از سه میلیون فارغ‌التحصیل بیکار و بدهکار حاکی از این مسئله است. از طرف دیگر ناامیدی چهار میلیون دانشجوی کنونی در مورد آینده شغلی‌شان و یافتن شغل مناسب نیز نشان‌دهنده بی‌اعتمادی آن‌ها به دولتمردان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرده است دولت‌ها و جناح‌های سیاسی بهتر است به‌جای رویکرد صرفاً سیاسی و انتخاباتی به دانشجو، به معیشت و دغدغه‌های شغلی آن‌ها نیز توجه کنند تا از یک‌طرف بدهکاری خود به قشر دانشجو را صاف کنند و از طرف دیگر کشور را با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشجویان در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *