روز دانشجویان بیکار/بعد از گرفتن مدرک،دل به دریای بیکاری زدن

8:02 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۳۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
در حال حاضر برخی از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار مناسبی نمی شوند که این امر می تواند در آینده برای جامعه مشکل ساز باشد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،امروز 16 آذرماه روز دانشجو است.دانشجو به معنای جویای دانش. هرساله در این روز برنامه ها و سخنرانی های مختلفی با هدف آشنایی دانشجویان با مسائل روز کشورو همچنین بیان مشکلات آن ها برگزار می شود.
 
دانشجویانی که در جامعه دیده نمی شوند
 
 دانشجو برای دانشجو شدنش بسیار تلاش می کند و نیمی از عمر او صرف تحصیل و درس و بحث می شود. اما موضوعی که امروزه برای دانشجویان حائز اهمیت است دیده شدن آن ها بعد از فارغ التحصیلی در سطح جامعه است که متاسفانه اکنون خیلی از دانشجویان در جامعه دیده نمی شوند.
 
وقتی مشکل بیکاری؛ دانشجویان را از کشور فراری می دهد!
 
در حال حاضر مشکلات بیکاری برخی از دانشجویان به حدی رسیده که بعضی از آن  ها از شهرهای مختلف برای یافتن  شغل به پایتخت می آیند اما در پایان یا به نتیجه ای نمی رسند و یا شغل مورد نظر خود را پیدا نمی کنند.

فارغ التحصیل رشته برق می گوید بعد از دوسال دوندگی برای رسیدن به شغل مورد  نظر خود ، در یک مغازه فروشندگی می کنم و از این که مدت طولانی درس خواندم پشیمانم.

در ادامه دانشجویی می گوید برای ادامه تحصیل و داشتن کار مناسب قصد دارد در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کند و هرگز بر نگردد.
 
هزینه های سنگین تحصیل ،خواب را از چشمان دانشجویان گرفته!
 

از طرفی برخی هزینه های سنگین تحصیل برای دانشجویان و نداشتن شغل مناسبی که این هزینه ها را تامین کند برای آن ها دشوار است، به خصوص برای دانشجویان مقاطع دکتری که می گویند با وجود داشتن همسر و فرزند و نداشتن شغل مناسب از پس هزینه های دانشگاه بر نمی آیند.

یکی از دانشجویان مقطع دکتری که در حال  حاضربا خانواده در خوابگاه های متاهلی زندگی می کنند گفت:هزینه های بالا برای زندگی در خوابگاه و حقوق نامناسب، خواب را از چشمان ما گرفته است.

دلایل بیکاری فارغ التحصیلان در یک نگاه کلی
 
طبق بررسی کارشناسان، گرایش شدید به برخی از رشته ها و عدم ورود به رشته های دیگر و ورود آسان به دانشگاه و جذب دانشجو به شکل رقابتی باعث شده تا بازار کار برای فارغ التخصیلان وجود نداشته باشد.

پیشرفت علم کشور با ایجاد فرصت های شغلی
 
بهتر است برای دیده شدن دانشجویان در بعد از فارغ التحصیلی و همچنین به نتیجه رسیدن تحصیل آن ها بعد از گذراندن دوران دانشجویی و همچنین استفاده از آن ها برای پیشرفت هرچه بیشتر علم کشور برنامه ریزی شود تا فرصت شغلی مناسبی برای آن ها بوجود آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *