هفتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری قضایی برگزار می‌شود

9:48 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۴۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هفتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری قضایی با موضوع آینده قوه قضائیه و اسناد و تعهدات فراملّی، در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، هفتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری قضایی با موضوع آینده قوه قضائیه و اسناد و تعهدات فراملّی، روز چهارشنبه 24/9/95 از ساعت 14 الی 17 در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.

مباحث این نشست در چهار محور اصلی مورد بررسی قرار می گیرند. 

اولین محور، دیپلماسی قضایی نظام جمهوری اسلامی در تحوّلات نظام حقوقی بین الملل است که توسط آقای دکتر محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

در ادامه، سه محور اصلی دیگر با موضوعات ذیل به بحث و بررسی قرار خواهند گرفت:

1. چالش های فراروی قوه قضائیه در ارتباط با جرایم بین المللی ، توسط آقای دکتر دیهیم، مشاور وزارت دادگستری

2. آراء قضائی و اسناد بین المللی: پیامدها و چالش ها ، توسط آقای دکتر مهدوی ثابت عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات


در نشست های مذکور، سخنرانان فرهیخته، با در نظر گرفتن تحولات افق 1404 و با نگاه به چالش ها و مخاطرات احتمالی آینده، نحوه استفاده و بهره برداری از ظرفیت ها و فرصت های در اختیار قوه قضائیه برای گسترش و تحکیم عدالت و الهام بخشی نظام قضائی و ... ، به ارائه مطالب و نظرات خود خواهند پرداخت که در پایان این سلسله نشست ها مجموعه مقالات این صاحب نظران منتشر خواهد شد. 

لازم به ذکر است آینده پژوهان و آینده نگاران می توانند مقالات خود با موضوعات مطروحه در فراخوان جشنواره مقالات آینده پژوهی قضایی به نشانی motaleat@mrgh.irارسال نمایند تا در هیات داوران مورد بررسی قرار گرفته و مقالات برتر در فصلنامه راهبرد پژوهی قضایی و کتاب مجموعه مقالات آینده پژوهی به چاپ خواهد رسید. ضمن اینکه در پایان سلسله نشست های آینده پژوهی، به شرکت کنندگان، گواهی حضور در جلسات مزبور اعطاء خواهد گردید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *