دولت ها از ظرفیت دانشجویان در مسیر رشد کشور استفاده کنند

11:02 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۴۵۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشرو بودن دانشجویان در تحولات سیاسی و اجتماعی گفت: دولت ها با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشجویان کشور را در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه قرار دهند.
دولت ها از ظرفیت دانشجویان در مسیر رشد کشور استفاده کنند
به گزارش گروه سیاسی ، محسن رضایی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز دانشجو با اشاره به ظرفیت دانشجویان نوشت: دولت‌ها و جناح‌های سیاسی بهتر است به‌جای رویکرد صرفا سیاسی و انتخاباتی به دانشجو، به معیشت و دغدغه‌های شغلی آن‌ها نیز توجه کنند.

در این یادداشت همچنین آمده است: در صحنه تحولات سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی و به‌ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس و حماسه‌های سیاسی همچون انتخابات، 'پیشرو بودن' ویژگی خاص دانشجویان بوده است.

رضایی در ادامه این یادداشت با بیان اینکه دانشجویان همواره رسالت علمی و انقلابی خود را به‌خوبی انجام داده‌اند، این پرسش را مطرح می سازد که: آیا دولت‌های پس از جنگ نیز متقابلاً برای رفع دغدغه‌های صنفی و شغلی دانشجویان کار درخور توجه ای انجام داده‌اند و به رسالت خود در قبال دانشجو عمل کرده‌اند؟

وی در پاسخ می نویسد: آمارهای موجود می‌گوید پاسخ به این پرسش منفی است. بیش از سه میلیون فارغ‌التحصیل بیکار و بدهکار حاکی از این مساله است. از طرف دیگر ناامیدی چهار میلیون دانشجوی کنونی در مورد آینده شغلی‌شان و یافتن شغل مناسب نیز نشان‌دهنده بی‌اعتمادی آن‌ها به دولتمردان است. 

در پایان این یادداشت آمده است: دولت‌ها و جناح‌های سیاسی بهتر است به‌جای رویکرد صرفا سیاسی و انتخاباتی به دانشجو، به معیشت و دغدغه‌های شغلی آن‌ها نیز توجه کنند تا از یک‌طرف بدهکاری خود به قشر دانشجو را صاف کنند و از طرف دیگر کشور را با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشجویان در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *