455 هزار برگ سند از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در گلستان گردآوری شد

5:45 - 17 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۴۹۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی ۴ هزار شهید گلستان گفت: ۴۴۵ هزار برگ سند از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در استان گلستان را گردآوری کردیم.
455 هزار برگ سند از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در گلستان گردآوری شد
به گزارش گروه سیاسی ، سردار رحمت الله صادقی در کنگره شهدای دانشجویی گلستان اظهار داشت: روز دانشجو در استان گلستان مقارن با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان شد.

وی یکی از برش‎های اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان کنگره دانشجویی  دانست و افزود: عملیات بزرگ فرهنگی با محوریت ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت دفاع مقدس اتفاق افتاده و استان گلستان به عنوان خادمین شهدا در این عرصه ورود پیدا کرده است.

دبیر کل نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید گلستان دانشجویان را افسران عرصه جنگ نرم دانست و یادآور شد:شورای سیاستگذاری برنامه‎های اجلاسیه شهدای گلستان را در ساختار افقی و عمودی استان به صورت منظمی چیده که همه استان از همه اقشار در این ساختار دیده و همه ظرفیت‎های جغرافیای استانی و مخاطب انسانی استان در این برنامه‎ها دیده شده است.

صادقی تصریح کرد:عمق بخشی به داده‎های شهدا سبب شد که امروز آثار 3 هزار و 229 شهید را جمع‎آوری کنیم و شاید برای 10 سال آینده این ظرفیت و این منابع می‎تواند منابع بزرگی برای یک اقدام فرهنگی ایجاد کند.

وی یادآور شد: 42 هزار و 240 ایثارگر دوران دفاع مقدس در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد 4 هزار شهید، 13 هزار و 129 جانباز و یک هزار و 171 آزاده هستند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بیان داشت:  از 2 سال گذشته برنامه‎ها و سیاست‎گذاری‎های لازم در خصوص اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان را آغاز کردیم و در این مدت 445 هزار برگ سند از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گردآوری کردیم.

وی گفت:  در راستای جمع‎آوری اسناد ایثارگران و شهدای استان گلستان 55 هزار قطعه عکس، یک‌‎هزار و 100 ساعت فایل صوتی و 2 هزار و یک ساعت فایل تصویری از مناطق مختلف عملیاتی از طریق خانواده شهدا و ایثارگران گرد‎آوری شده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت:  گلستانی‎ها 11 هزار یگان رزمی را در دوران دفاع مقدس تامین کند و از این تعداد 4 هزار نفر افتخار شهادت  برایشان حاصل شد.

سردار صادقی تاکید کرد: با توجه به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید در استان گلستان 117 کتاب را با عناوین مختلف از جمله داستان، شعر، خاطرات تالیف کردیم که از این میزان بیش از 100 مورد در مورد زندگی‎نامه شهدا و امیران و سرداران شهید بوده است.

وی از نقش مهم دانشگاه‎ها در برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان قدردانی کرد و افزود:  42 طرح پژوهشی در حوزه نشر ارزش‎های دفاع مقدس در استان گلستان و 64 پایان‎نامه و پژوهش دانشگاهی با عنوان ادبیات پایداری در حوزه دانشگاه‎ها حاصل شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه به مناسبت برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان مسئولان از 500 خانواده جانباز 70 درصد و 4 هزار شهید استان گلستان دیدار کردند و تندیس اجلاسیه را به این خانواده‎های معزز تقدیم کردند، گفت:  4 هزار و 31 دقیقه سریال در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان ساخته شده است.

صادقی اظهار داشت:  تا به امروز یک هزار و 323 یادواره در استان گلستان در سال 1395 در سطوح مختلف برگزار شد که این میزان بسیار قابل توجه است و استان گلستان بعد از دهه محرم یکی از مردمی‎ترین حمایت‎ها را به صورت مردمی از یادواره شهدا دارند.

وی افزود: یادواره‎ها از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیست و مردم می‎نشینند و هر یک به اندازه توان و ظرفیتش برای برگزاری یادواره شهدا هزینه و وقت می‎گذارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *