مطالعه ٣ میدان نفت و گاز به شرکت ملی نفت تایلند سپرده شد

16:50 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۵۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت تایلند (PTTEP) تفاهم‎نامه همکاری مشترکی امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه سه میدان چنگوله، دالپری و بلال در دستور کار این شرکت تایلندی قرار گرفت.
به گزارش گروه اقتصاد ، صبح امروز (سه شنبه، ١٦ آذر ماه) تفاهم‎نامه همکاری میان غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و پراپات سوپون‎پونگ‎پیپات (Prapat Soponpongpipat)، معاون اجرایی شرکت ملی نفت تایلند امضا و بر مبنای آن مقرر شد این شرکت تایلندی، سه میدان چنگوله، بلال و دالپری را مطالعه و نتایج مطالعات خود را به شرکت ملی نفت ایران ارائه کند.

منوچهری در آیین امضای این تفاهم‎نامه گفت: مطالعه این میدان‎ها به شرکت‎های دیگری نیز سپرده شده است و شرکت ملی نفت تایلند هم ٦ ماه فرصت دارد تا نتایج مطالعات خود و طرح‎های پیشنهادی را برای توسعه این سه میدان به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد.

وی با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی و طولانی مدت بودن دوره عملیاتی در این قراردادها، افزود: پیش نویس قرارداد نیز در اختیار شرکت PTTEP قرار خواهد گرفت.

منوچهری ابراز امیدواری کرد که این شرکت از همه توان کارشناسی خود برای مطالعه میدان‎های یاد شده استفاده کند.

وی به سابقه فعالیت‎های شرکت PTTEP اشاره کرد و گفت: این شرکت در ١٤ نقطه جهان فعالیت می کند و سال‎ها پیش در حوزه‎های اکتشافی با ایران نیز همکاری داشته است.

پراپات سوپون‎پونگ‎پیپات (Prapat Soponpongpipat)، معاون اجرایی شرکت ملی نفت تایلند نیز ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‎نامه به مشارکت راهبردی و بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران منتهی شود.

وی افزود: همه توان خود را در مطالعه این میدان‎ها به‎کار می گیریم و امیدواریم این تفاهم‎نامه حداقل در یکی از میدان‎ها به امضای قرارداد بینجامد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *