تشریح اقدامات پزشکی قانونی در رابطه با حادثه تروریستی حله و برخورد دو قطار

12:33 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۵۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علی بخشی اقدامات پزشکی قانونی در رابطه با حادثه تروریستی حله و برخورد دو قطار را تشریح کرد و گفت: تیم‌های عملیاتی و تخصصی پزشکی قانونی اقدامات لازم را جهت شناسایی هویت جان باختگان انجام دادند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست با اصحاب رسانه  اقدامات پزشکی در رابطه با حادثه تروریستی حله و برخورد دو قطار را تشریح کرد و گفت: تیم های عملیاتی و تخصصی پزشکی قانونی اقدامات لازم را جهت شناسایی هویت جان باختگان انجام دادند.

وی گفت: مدیریت بحران پزشکی قانونی قبل از ایام اربعین آمادگی و تمهیدات لازم را جهت انجام بروز حوادث در نظر گرفته بود و با توجه به اهمیت و جایگاه اربعین سعی کردیم آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

بخشی افزود: سه تیم عملیاتی ویژه در استان تهران و به حالت آماده‌باش در این ایام در آمده بود و چند تیم نیز در اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان و مازندران از 11 آبان طی 4 هفته آماده‌باش کامل بودند.

جانشین مدیریت بحران رئیس پزشکی قانونی ادامه داد: با همکاری استان‌های کرمانشاه و ایلام نیز قرار شد از 22 آبان تا 3 آذر پزشکی قانونی در مرز مهران نیز استقرار یابد و یک کامیون مسقف سردخانه‌دار نیز به ایلام اعزام شد تا اگر نیاز به اقدامات لازم بود صورت گیرد. همچنین تیم عملیاتی ویژه به صورت آماده‌باش در آمده و ویزای عراق نیز برای آنها اخذ کردیم که در صورت لزوم وارد عملیات شوند. 

وی اضافه کرد: حادثه سامرا اولین اتفاقی بود که طی این ایام به وقوع پیوست و اجساد شهدا به پزشک قانونی ایران منتقل شد و پس از اقدامات تشخیصی پیکر شهدا به خانواده آنها تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: واژگونی اتوبوس در مسیر اقلید به یاسوج در 18 آبان نیز دومین حادثه بود که بلافاصله اکیپ‌های پزشکی قانونی فعال و به اقلید منتقل و عملیات شناسایی اجساد را انجام دادند و برای 28 نفر از جانباختگان جواز دفن صادر شد.

علی بخشی ادامه داد: در حادثه حله نیز که سومین اتفاق بود بلافاصله به استان‌ها اعلام شد که همکاری‌های خوبی در این زمینه انجام گرفت و پس از انتقال اجساد به تهران بلافاصله اقدامات شناسایی و تشخیص هویت تا پاسی از شب ادامه یافت. 

جانشین مدیریت بحران رئیس پزشکی قانونی، گفت: متاسفانه این حادثه با تصادف دو قطار همراه بود که تعداد زیادی از هموطنانمان کشته شدند. این همزمانی بار کاری ما را اضافه کرد و استان های سمنان، تهران و آذربایجان شرقی آماده باش بودند که با توجه به صلاحدید اجساد به پزشکی قانونی استان تهران منتقل شد و کار عملیات تخصصی و آزمایشگاهی تا نیمه شب صورت گرفت.

وی افزود: اقدامات پزشکی قانونی به نحوی برنامه ریزی شد که اجساد تا 9 آذرماه به خانواده های جانباختگان تحویل داده شد تا تشییع شوند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: تصادف قطار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *