پیشروی سریع ارتش سوریه در حلب/مواضع تروریست ها زیر آتش سنگین نیروهای سوری

13:10 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۵۴۴
پیشروی های گسترده اخیر ارتش سوریه در شهر راهبردی حلب به حدی است که حتی رسانه‌های پشتیبان گروهک های ترویستی که در هفته‌های گذشته موفقیتهای پی‌درپی نیروهای مقاومت را انکار می ‌کردند اکنون از شکست قریب‌الوقوع تروریست ها خبر می دهند.
پیشروی سریع ارتش سوریه در حلب/مواضع تروریست ها زیر آتش سنگین نیروهای سوریبه گزارش گروه بین‌الملل ، همزمان با وتو شدن قطعنامه ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل از سوی چین و روسیه، نیروهای ارتش سوریه همچنان به پیشروی های سریع خود به سمت مرکز شهر حلب ادامه می دهد.

بنابه گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» طی عملیات سنگین اخیر، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیروزی های خود شامگاه دوشنبه موفق شد که منطقه «قاضی عسکر» را از کنترل تروریست ها خارج کند و هم اکنون دو سوم مناطقی که پیش از این در اشغال گروه‌های تروریستی بود به کنترل خود درآورده است.

آن‌گونه که خبرنگار میدانی«الجزیره» گزارش می دهد هم اکنون ارتش سوریه و هم‌پیمانانش  در فاصله 800 متری مرکز شهر قرار دارند و تقریبا 60 درصد مناطق تحت کنترل داعش در شرق حلب را آزاد کرده‌اند.

«الجزیره» در گفت وگو با یکی از سرکردگان تروریست ها می‌نویسد: نیروهای دولتی سوریه همزمان در چند جبهه پیشروی داشته‌اند به نحوی که روز دوشنبه منطفه «الشعار» را زیر آتش‌بار سنگین خود قرار داده اند و درپی محاصره کامل این منطفه هستند.

سازمان موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز درباره پیشروی نیروهای سوری در شرق حلب می‌نویسد: پیشروی های اخیر ارتش سوریه موجب شده است که محله بزرگ «الشعار» در محاصره کامل نیروهای دولتی سوریه قرار گیرد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر این سازمان با اشاره به اینکه نیروهای ارتش سوریه حملات سنگینی هم از داخل شرق حلب و هم از مناطق غربی حلب تحت کنترل دولت انجام می دهد اذعان می کند: ارتش سوریه با بازکردن جبهه‌های مختلف سعی دارد که گروه‌های تروریستی را با مشکل مهمات و تجهیزات نظامی مواجه کند.

در همین حال «رویترز» در گفت وگو با فرماندهان ارشد گروه تروریسیتی «جبهه الشامیه» گزارش می‌دهد: در حمله اخیر نیروهای  دولتی سوریه بخش زیادی از مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی را به تصرف خود در آورده و به نظر می رسد که دولت سوریه عزم خود را جزم کرده که تمامی حلب را آزاد کند .

«رویترز» ادامه می دهد که سقوط کامل شهر حلب شکست سنگینی برای گروه‌های تروریستی خواهد بود و نیروهای ارتش سوریه را در موقعیت بسیار برتری قرار می دهد و کل معادلات جنگ سوریه را به شکلی بنیادین تغییر خواهد داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *