3850 کشتی ایرانی و خارجی را در خلیج عدن اسکورت کرده‌ایم

13:37 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۵۶۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر کجای دنیا که باشند مظهر و نشانه اقتدار ملت ایران هستند.
3850 کشتی ایرانی و خارجی را در خلیج عدن اسکورت کرده‌ایم
به گزارش گروه سیاسی ، امیر دریادار سیاری صبح امروز در حاشیه آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان هرمزگان که با حضور و سخنرانی فرمانده کل ارتش در منطقه یکم نداجا در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: نیروی دریایی و ناوهای ایران در آب‌های هر جای دنیا که باشند نشانه اقتدار و عظمت و قدرت ملت ایران هستند و از اهتزاز پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی بخشی از توانمندی‌ بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران در صیانت از منافع ملت ایران است.

وی با بیان اینکه حضور ایران در آب‌های بین‌المللی علاوه بر اقتدار روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران موجب خلق امنیت پایدار در منطقه نیز شده است، افزود: تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب شده که اکنون نیروی دریایی ارتش با مأموریت‌های بزرگی در عرصه آب‌های بین‌المللی مواجه باشد و این مأموریت‌ها را برنامه‌ریزی مداوم و با موفقیت به انجام برساند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: تاکنون بیش از 3 هزار و 850 فروند کشتی ایرانی و خارجی را در خلیج عدن از گزند تهدیدات دزدان دریایی صیانت کرده‌ایم و این روند به طور مداوم و مستمر به عنوان بخشی از مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش ادامه دارد.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: تمام تحرکات منطقه‌ای از سوی ارتش‌های منطقه و نیروهای فرامنطقه‌ای را در دریای عمان و شمال اقیانوس هند با دقت زیر نظر داریم و خودمان را در برابر انواع تهدیدات در سطوح مختلف آماده کرده‌ایم.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نیروهای مسلح کشورمان را اتکا به ظرفیت‌های داخلی و تأمین نیازهای دفاعی در داخل کشور عنوان کرد و گفت: روحیه خودباوری در میان اجزای مختلف نیروهای مسلح تقویت شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: خلیج فارس باید کانون آرامش و ثبات باشد و ما معتقدیم که کشورهای پیرامونی خلیج فارس و دریای عمان قادر به تأمین امنیت پایدار این منطقه هستند و نیازی به کشورهای بیگانه در منطقه نیست.

امیردریادار سیاری همچنین یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی از استان هرمزگان و یاد و خاطره شهدای ناو سبلان و پیکان و سهند و ... را نیز گرامی‌ داشت و گفت: راه شهدا و خط سرخ خون آنان در نیروی دریایی با قوت و جدیت ادامه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *