بازگشت آرامش به سینما و تلاش در جذب حداکثری

9:50 - 01 مرداد 1393
کد خبر: ۱۴۳۳
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترک و هم‌اندیشی هیات مدیره خانه سینما و مدیران سازمان سینمایی اظهار داشت: با توجه به آرامش حاکم بر سینما، خانه سینما می‌تواند در راستای جذب حداکثری، اقدامات خود را ادامه دهد.

به گزارش ،نخستین نشست مشترک و هم اندیشی هیات مدیره خانه سینما و مدیران سازمان سینمایی ساعت 19 و 30 دقیقه عصر دوشنبه 30 تیرماه در ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار شد. در این جلسه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان سینمایی از جمله: محمدرضا جعفری جلوه، کامبیز نوروزی، حسین مسافر آستانه، رمضانعلی حیدری خلیلی، حبیب ایل بیگی، سید مهدی طباطبایی نژاد، رضا بشردوست، محمد رسول صادقی و امیر حسین علم الهدی و محمد مهدی عسگر پور مدیرعامل خانه سینما، فرهاد توحیدی، محمدرضا موئینی، امیر اثباتی، مرتضی رزاق کریمی، کامران ملکی، سیدمحسن هاشمی، سیروس الوند، ابراهیم مختاری و سید مهدی خادم، از خانه سینما حضور داشتند.
در این نشست مشترک ابتدا محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی و امیر اثباتی توضیحاتی را درباره چرایی شکل گیری این نشست ارائه کردند.
سپس حجت الله ایوبی اظهار کرد: با توجه به آرامش حاکم بر سینما، خانه سینما می‌تواند در راستای جذب حداکثری، اقدامات خود را ادامه دهد.
وی همچنین با تاکید بر توجه بیشتر خانه سینما به سینماگران مستقل اظهار کرد: آشتی ملی نیاز امروز سینمای ایران است و باید به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشیم.
رییس سازمان سینمایی همچنین یادآور شد: سازمان سینمایی از طرح اصناف به منظور واسپاری امور استقبال می کند و ما به دنبال کاهش تصدی گری ها در مدیریت سینما هستیم.
در ادامه اعضای هیات مدیره خانه سینما نیز مباحثی را پیرامون موضوعاتی چون: مشکلات مقررات موجود در وزارت ارشاد برای ارتباط با خانه سینما، بررسی لایحه پیشنهادی خانه سینما در خصوص سازمان نظام سینمایی، امنیت شغلی، شورای داوری و ضمانت اجرای احکام خانه سینما، رویکرد تنظیم سیاست ها (دفترچه سیاست های سینمایی)، تعامل خانه سینما و سازمان سینمایی در زمینه تامین مسائل رفاهی سینماگران، بیمه و نقش صندوق حمایت از هنرمندان، ارتقاء آموزش حرفه های تخصصی از جمله جلوه های ویژه میدانی، دیجیتالی، فیلمبرداری و فن آوری جدید، توزیع منابع مالی از سوی سازمان سینمایی ( فارابی و دیگر موسسات تابع سازمان) به سینماگران، بررسی راهکارهای مناسب برای تامین منابع مالی پایدار برای خانه سینما و تغییر الگوی مناسبات مالی میان سازمان و خانه سینما و بررسی نحوه ساماندهی هزینه تولید و نظان دستمزدی در سینمای ایران مطرح کرد.
پایان بخش این نشست صرف افطار بود. مقرر شد این نشست‌ها، ماهی یک بار به صورت گردشی در خانه سینما و موسسات تابعه سازمان سینمایی برگزار شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *