افشاگری مقام ترکیه درباره زوایای پنهان ترور سفیر روسیه

9:25 - 30 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۷۷۴
پایگاه شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت که مقامات ترکیه در بررسی ترور سفیر روسیه در این کشور، تحقیقات خود را به احتمال وجود ارتباط میان عاملان کودتای نافرجام و این ترور متمرکز کرده‌اند.
ارتباط عاملان کودتای نافرجام  با ترور سفیر روسیه
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از پایگاه الجزیره، مقامات ترکیه در بررسی ترور سفیر روسیه در این کشور، تحقیقات خود را به احتمال وجود ارتباط میان عاملان کودتای نافرجام و این ترور متمرکز کرده‌اند.

یکی از مقامات حزب حاکم ترکیه به الجزیره گفته است که تحقیقات در مورد ترور سفیر روسیه بر روی وجود ارتباط میان عاملان کودتای نافرجام و این حادثه متمرکز شده است.

«کانی تورون» نماینده حزب حاکم ترکیه گفت: عامل این حادثه یک افسر فعال بوده و هیچ نشانی از وجود رابطه میان وی و گرو‌ه‌های تروریستی درگیر در سوریه دیده نشده است.

تورون که به عنوان معاون کمیته امور خارجی مجلس ترکیه نیز فعالیت می‌کند در ادامه مصاحبه گفت: بنا بر یافته‌های اولیه وی ارتباطی با گروه‌های تروریستی در سوریه ندارد و بعید به نظر می‌رسد که وی با این گروه‌ها در تماس بوده باشد.

تورون در ادامه سخنان خود گفت: بنابراین تنها مقصر این حادثه گروه فتح الله گولن است که در میان افسران فعالیت زیادی دارد.

این مقام ترکیه در ادامه اظهار داشت: اگرچه ما عوامل مرتبط با گولن را از نیروی پلیس پاکسازی کرده‌ایم ولی معتقدیم که آنها هنوز می‌توانند حملات گسترده‌ای مانند این حمله را انجام دهند.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *