آرامستان‌ها کانون فرهنگی برای درس آموختن است/ امنیت کشور به برکت ولایت فقیه است

19:20 - 26 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۸۴۶
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آرامستان‌ها را کانون فرهنگی برای درس آموختن دانست و گفت: وقتی به آرامستان‌ها می‌رویم باید از فرهنگ شهادت و شهدا درس بیاموزیم.
آیت الله مجتهد شبستری
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله مجتهد شبستری در دیدار کارکنان سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، اظهار کرد: امنیت کشور ما به برکت ولایت فقیه، ایمان مردم، دعای خانواده‌های شهدا و روحیه شهادت‌طلبی در مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: در اسلام خدمت به بندگان الهی یک نوع عبادت است و عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود، اگر کسی به قصد قربت به بندگان خدا خدمت کند، این خدمت عبادت است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خدمت به اموات هم مثل خدمت به احیاست، تصریح کرد: در دین اسلام همان‌ طوری که مؤمن حی مورد احترام است مؤمن میت هم محترم است از این رو همان‌ طوری که اذیت و آزار یک انسان زنده حرام است، گناه و عذاب شدید متوجه کسی است به جسد میت آفتی برساند.

مجتهدشبستری با بیان اینکه پیروی از دستورات اسلام لازم است، تأکید کرد: بر اساس دستورات اسلام اگر کسی از دنیا رفت نباید زیاد بر روی زمین بماند و باید زود تشییع کنید.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قبر عالم برزخ است یعنی مابین دنیا و آخرت، تصریح کرد: قبر برای انسان آرامگاه ابدی نیست و انسان‌ها از آنجا به عالم دیگری منتقل می‌شوند، به هر حال منزل آخر آنجاست و ما همه رفتنی هستیم و به این کاروان ملحق می‌شویم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آرامستان‌ها را کانون فرهنگی برای درس آموختن دانست و اظهار کرد: وقتی به آرامستان‌ها می‌رویم باید از فرهنگ شهادت و شهدا درس بیاموزیم و همین کارهای فرهنگی دارای ثواب و اجر بیشتری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *