آموزش پارتیشن بندی در ویندوز 10

19:42 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۵۸۱
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
در این ترفند با استفاده از ابزار موجود در ویندوز10 می توانید دو پارتیشن را در هم ادغام و از ایجاد پارتیشن های اضافه جلو گیری کنید.
به گزارش گروه فضای مجازی، بسیاری از سیستم‌ها دارای چندین پارتیشن هستند که در واقع هر کدام با حجم نسبتاً کمی هستند. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند که چگونه می‌شود این پارتیشن‌ها را در هم ادغام کرد تا از ساخت پارتیشن های اضافی جلوگیری شود.

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که پارتیشن‌های زیاد، قدرت یک سیستم را نشان خواهد داد. ولی در اصل اینگونه نیست. با ایجاد پارتیشن‌های زیاد تنها چیزی که نصیب کاربران خواهد شد بی نظمی و تقسیم فضای هارد دیسک قابل استفاده به قطعات کوچکتر خواهد بود.

به طور نرمال هر سیستم در کمترین حالت ممکن باید دارای ۱ و در بیشترین حالت باید دارای ۴ پارتیشن باشد؛ اما توصیه ما به شما ۳ پارتیشن است. یکی برای ویندوز و ابزار و برنانه های آن و ۲ تای دیگر برای امور شخصی و فولدر‌های مربوط به اطلاعات شخص تعلق می گیرد.

ترفند:

یکی از قابلیت‌های خوبی که ویندوز ۱۰ در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، مدیریت فضای هارد دیسک با ابزاری به نام Disk Management است.ناگفته نماند که ویندوز ۷ و ۸٫۱ نیز از این ابزار پشتیبانی می‌کردند که البته در ویندوز ۱۰ بسیار گسترده تر شده است.

تذکر : این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی جزئیات موجود در پارتیشنی که قرار است بر روی یک پارتیشن دیگر ادغام شود حذف خواهد شد. پس بهتر است که تمامی این جزئیاتت را به پارتیشنی که قصد حذف آن را ندارید انتقال دهید.

مرحله اول : برای دسترسی به این ابزار در ویندوز ۱۰ ابتدا باید بر روی منوی استارت کلیک راست کرده و سپس از بین گزینه ها، Disk Management را انتخاب نمایید.(در ویندوز ۷ نیز با تایپ عبارت diskmgmt.msc در قسمت Run ویندوز، می‌توانید وارد بخش ذکر شده شوید).

مرحله دوم : سپس دو پارتیشنی که قصد ادغام آنها را دارید دریابید. به عنوان مثال ما قصد ادغام درایو D بر روی درایو اصلی ویندوز یعنی درایو C را داریم. این نکته بسیار حائز اهمیت است که باید فرمت درایو‌های شما یکی باشد(هر دو یا NTFS و یا FAT32 باشند). بر روی پارتیشن D کلیک راست کرده و سپس روی گزینه Delete Volume کلیک نموده تا این پارتیشن حذف شود.

مرحله سوم : حال پارتیشن D حذف شده است. در اینجا بر روی پارتیشن C که قصد افزودن حجم پارتیشن حذف شده به آن را داریم کلیک راست کرده و گزینه Extend Volume را انتخاب می‌نماییم.

مرحله چهارم : در پنجره باز شده مقدار حجمی که مازاد از حذف پارتیشن قبل مانده است را باید انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه Next کلیک نمایید و در انتها نیز دکمه Finish را بفشارید.

کار تمام است و به همین راحتی توانستید بدون هیچگونه نرم افزار جانبی، یک درایو را در درایوی دیگر ادغام نمایید بدون آنکه اطلاعات پارتیشن اصلی شما که در این مثال، پارتیشن C بود حذف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

/انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *