ترمینولوژی اجساد، سایه‌ها و روح الله زم / شرکت سهامی سرویس‌های جاسوسی

14:37 - 11 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۰۹۶
روح‌الله زم پس از برخوردهای عصبی و عجولانه نسبت به گزارش سایت روسی تهنووار و دریافت تذکر از سازمان جاسوسی میت ترکیه، این بار تاکتیک نادیده انگاری را اتخاذ نمود و تاکنون موضع مستقیمی پیرامون گزارش قبلی اتخاذ نکرده است.
ترمینولوژی اجساد، سایه‌ها و روح الله زم / شرکت سهامی سرویس‌های جاسوسیبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس طبق روال دو بخش پیشین از سلسله گزارش‌های حاضر(بخش اول و بخش دوم)، ابتدا نگاهی داریم به واکنش روح الله زم (معروف به نیما) به گزارش قبلی. نامبرده پس از برخوردهای عصبی و عجولانه نسبت به گزارش سایت روسی تهنووار و دریافت تذکر از سازمان جاسوسی میت ترکیه، این بار تاکتیک نادیده انگاری را اتخاذ نمود و تاکنون موضع مستقیمی پیرامون گزارش قبلی اتخاذ نکرده است.

علاوه بر آن انتشار یکی از تصاویر وی در مقطع اوج اختلالات روانی‌اش و در شرایطی که توهم «سامورائی بودن» به او دست داده بود، هرگونه تکذیب را برایش ناممکن ساخت.

شایان ذکر است که هربار با اوج گرفتن اختلالات روانی روح الله زم که همواره با افزایش همزمان مصرف داروهای آرامبخش و مواد مخدر شیشه و گراس همراه است، او به یک آیین یا فرقه یا گروهی نامتعارف و عجیب گرایش پیدا کرده و به حرکات و آیین‌های آنها روی می‌آورد.

به‌عنوان نمونه، نامبرده مدتی به فرقه ای در هند گرایش پیدا کرد که احترام ویژه‌ای برای عضو بخصوصی از بدن مردان قائل هستند و مراسم خاصی برای احترام‌گذاری به نمادهای ذیربط برگزار می‌کنند. روح الله زم در آن مقطع ضمن ابراز علاقه به آن نوع مراسم غیرقابل توصیف، تصاویری نیز از خود با سمبل‌های شنیع مورد احترام آن فرقه تهیه و حتی آنها را برای بعضی از اعضای خانواده و دوستانش ارسال کرد!

گرچه شواهد و قرائن فراوانی حکایت از آلودگی اطلاعاتی روح الله زم و گرفتاری‌اش در تور اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی بیگانه داشت، اما اولین بار، این سایت امنیتی روسی تهنووار بود که خبر ملاقات روح الله زم و بابک اجلالی را در مالزی با نمایندگان دو سرویس اطلاعاتی منتشر نمود. متاسفانه سایت مذکور پس از نشر آن خبر، اطلاعات تکمیلی را ارائه نکرد و  اکنون مشخص نیست که اطلاعات بیشتری پیرامون ملاقات‌های مورد نظر و موارد مشابه دیگر را منتشر می‌کند یا خیر. بنابراین خبرگزاری فارس به جمع‌آوری‌های مستقل خود در این مورد ادامه داد و مجموعه یافته‌ها تا اینجا دربردارنده اطلاعاتی است که فعلاً در حدی که ملاحظات مختلف اجازه می‌دهند، به بخشی از آنها اشاره می‌گردد.

آنچه که تقریباً مسلم است اینکه اولین تور اطلاعاتی برای شکار زم را سازمان جاسوسی ترکیه گستراند و این شکار به دلیل مجموعه دسترسی‌های زم به اخبار و اطلاعات کشور از طریق برخی نزدیکانش در ایران و بعضی «مناطق خاص» و برخی دستگاه‌ها که نزدیکان زم با‌ آنها ارتباط داشتند، بود. از سوی دیگر اختلالات شدید روانی، اعتیاد به شیشه و گراس و مبادرت به خرید و فروش آن در استانبول و هرزگی‌هایی که پس از رسیدن به استانبول از خود به نمایش گذاشته بود، راه‌کارهای متعددی را برای شانتاژ اطلاعاتی و استخدام او فراروی هر سرویس تازه‌کاری هم می‌گذاشت. اولین تصویری که روح الله زم پس از رسیدن به استانبول از خود به نمایش گذاشت، تصویر هرزگی آشکار و بی پروا بود و چون هنوز به «گَلّه چندکاره‌ها» دسترسی پیدا نکرده بود (تعبیری که زم و بابک اجلالی برای زنان و دختران جوان همکار خود بکار می‌برند) لذا به روابط غیراخلاقی مثلثی روی آورد که طی آن دو مرد و یک زن (یا بالعکس) به‌طور آشکار با هم رابطه برقرار می‌کنند.

مثلث روح الله زم، آقای اس... و خانم سپ..... ازجمله مصادیق معروف و آشکار در جمع اطرافیان آنها بود. در کنار آن، روح الله زم علاوه بر اعتیاد به شیشه و گراس، به خرید و فروش این مخدرهای خانمان‌برانداز نیز روی آورد و همچنانکه در گزارش قبلی اشاره شد، این کار منجر به بازداشت او توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ترکیه شد. از اینجا بود که سازمان جاسوسی میت ترکیه در نقش منجی وارد شد و از این پرونده به‌عنوان عامل فشاری برای استخدام، بلکه برای بردگی همه جانبه اطلاعاتی و انجام جاسوسی و به دام انداختن دیگران برای میت بهره برد. از طرف دیگر، روح الله زم که قید و بند و خط قرمزی را برای خویش باقی نگذاشته بود، با فعال‌سازی کانال‌های اطلاعاتی و خبری نزدیکان خویش در ایران و از طریق آنها، وصل شدن مستقیم به برخی‌ دستگاه‌ها و مناطق خاص و برخی روزنامه های زنجیره‌ای برخوردار از رانت سیاسیِ جایگاه فعلی مدیران و صاحب امتیازشان، به گاو شیرده پرثمری برای میت تبدیل شد. با آغاز فعالیت‌های رسانه‌ای – اطلاعاتی زم در استانبول و مانورهای خودنمایانه وی برای نمایش دسترسی اطلاعاتی نسبت به مسائل کشور، ارتباطات او با طیف های مختلفی از عناصر سابقه‌دار ضد انقلاب، از راست شاهنشاهی تا چپ مارکسیستی تا التقاط سازمان منافقین و نیز با عناصر فتنه 88 و دوم خردادی‌های فراری مقیم خارج و جاسوسان  نشان‌دار برقرار شد. از جمله افرادی که در مقطع کوتاهی با روح الله زم ارتباط مستقیم برقرار کردند، می‌توان به نامبردگان ذیل اشاره نمود:

علیرضا نوری‌زاده، ناهید فرهاد، محمدتقی کروبی، اردشیر امیرارجمند، امیر عباس فخر آور، احمد باطبی، بابک اجلالی، پیمان عارف، عطاء ا... مهاجرانی، علی اصغر رمضانپور، حسین باستانی، بهروز آفاق، حسن- ی، مهدی مهدوی آزاد، سعید کریمیان، هوشنگ امیر احمدی، مهدی خزعلی و ....

علاوه بر طیف مذکور، ارتباط روح الله زم با برخی دستگاه‌ها و «مناطق خاص» و بعضی آقازاده‌ها و «شبکه خبرنگاران داخلی» با تمرکز بر دو روزنامه زنجیره‌ای و تعدادی سایت و ... برقرار شد که خود داستان مشروحی دارد و انشاء ا... در شماره های بعدی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

موضوعی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اینکه تعدادی از افراد پیشگفته، به اعتبار شخصی خود با نامبرده ارتباط برقرار نکردند؛ بلکه حامل ماموریتی از طرف سرویس جاسوسی دیگری  که با آن ارتباط داشته یا از طرف یک جریان یا گروهک ضد انقلابی ماموریت داشتند و به بهانه انجام همراهی با روح الله  زم، او را به سرویس جاسوسی دوم و سوم و ... یا به گروهکی بدنام وصل کردند. به عنوان نمونه باید از علیرضا نوری زاده نام برد که جرثومه‌ای است بی‌نظیر او به‌تنهایی ناقل همه نوع میکروب و پلشتی و حامل نمونه‌هایی از کل کثافات موجود در جهان در این زمینه‌هاست.

نوری‌زاده همان عنصر کثیفی است که مشوق و حامی تروریست معدوم، «عبدالمالک ریگی» بود و در عربستان با او ملاقات کرده و به وی خط داده بود و تلاش می کرد از او یک عنصر موجه مبارز و آزادیبخش بسازد و قالب کند! از آنجا که وابستگی علیرضا نوری زاده به بیگانگان، موضوعی نیست که بتواند آن را پنهان کند، لذا او وابستگی خویش به سرویس اطلاعاتی آل سعود را آشکار کرده تا وابستگی همزمانش به سرویس های دیگر (به ویژه به موساد) علنی نشود! این بَرده اطلاعاتی آل سعود (و شرکاء) عامل اتصال بسیاری از عناصر ضد انقلاب و فتنه و اصلاح طلبان فراری به سرویس‌های جاسوسی عربستان (همچون عطاء ا... مهاجرانی) و موساد و سیا بوده است و البته با هزاران تاسف باید گفت که چنین عنصر خبیثی علاوه بر طیف پیشگفته، هم اکنون با برخی دست اندرکاران بعضی از دستگاه‌های مهم کشور نیز ارتباط دارد که در شماره‌های بعدی گزارش حاضر، در حدی که قابل طرح است، مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

علیرضا نوری زاده ماهها پیش ضمن تماس با روح الله زم، پیشنهاد اغواکننده‌ای مبنی بر آغاز کاری مشترک برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان با حمایت و سرمایه گذاری عربستان سعودی، همراه با بودجه و امکانات نامحدود و حقوق و مزایای چند برابر شبکه‌های مشابه فارسی زبان را مطرح می‌کند. این سرآغاز تطمیع و به دام انداختن روح الله زم برای وصل شدن به سرویس اطلاعاتی آل سعود بود. در همین راستا و در مدتی کوتاه او را دوبار متوالی به عربستان برد و ارتباطش را با سرویس جاسوسی آل سعود برقرار کرد تا با دریافت وجه کلانی، رسماً به استخدام دستگاه جاسوسی آل سعود در آمد. جالب آنکه سعودی‌ها علاوه بر تعیین نوری‌زاده به عنوان رابط، از زم می‌خواهند که با رابطین سازمان تروریستی منافقین نیز همراهی نماید! (موضوع تاسیس تلویزیون جدیدالتاسیس فارسی زبان در لندن و نقش علیرضا نوری‌زاده و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و همراهی عناصر شاخص بی‌بی‌سی فارسی با آن و ارتباطش با شبکه‌ای از خبرنگاران رسانه‌های زنجیره‌ای و همزمانی آن با ترور سعید کریمیان در استانبول، داستان دیگری است که در شماره‌های آتی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.)

اما از سوی دیگر، با توجه به مامور دوبل بودن علیرضا نوری زاده، او برخی از ماموریت‌هایش را با تابلوی عربستان و در اصل برای موساد انجام می دهد؛ یا از مأموریت‌هایی که برای آل سعود انجام می‌دهد،گزارشی نیز به موساد تحویل می دهد. در مورد زم نیز گزارشی پیرامون دسترسی ها و ارتباطاتش با برخی مسئولین، مناطق خاص و دستگاه‌های مهم ایران به موساد تحویل می دهد و آن سازمان جاسوسی بدون توجه به حق مالکیتی (!) که برای میت و آل سعود نسبت به زم ایجاد شده بود، وی را به امارات می کشاند و اولین قرار اطلاعاتی را با او اجرا کرده و عملاً زم را استخدام می کند!

روح الله زم کارش را در استانبول با کانال و سایت آمدنیوز و با استفاده از زیرساخت ها و ارتباطات و اطلاعات سایت های فتنه‌گران از قبیل رهسانیوز و سحام نیوز آغاز می‌کند. در این مرحله، پیشانی فعالیت ها، دفاع از سران فتنه 88 بود. لذا محمدتقی کروبی (فرزند لندن نشین یکی از سران فتنه) و اردشیر امیر ارجمند (مشاور پاریس‌نشین یکی دیگر از سران فتنه، برادر یکی از سران سازمان تروریستی منافقین و عامل کددار سرویس جاسوسی فرانسه)به عنوان حامیان محتوایی و فراریانی همچون حسین باستانی (مزدبگیر بی‌بی‌سی)، بابک اجلالی، حسن- ی، مهدی مهدوی آزاد و افرادی از این دست، به عنوان همکار او وارد گود شدند. (شایان ذکر است که مهدی مهدوی آزاد در مقطع حاکمیت دوم خردادی‌ها در کشور، بخاطر دوستی‌اش با یکی از معاونین وقت یک وزارتخانه امنیتی کشور، مسئولیت موسسه‌ای وابسته به آن وزارتخانه را به عهده داشت. هم اکنون مسئول امنیتی سابق،  مسئولیت دستگاه فرهنگی مهمی را به عهده دارد و مهدی مهدوی آزاد در قامت یک ضد انقلاب جیره‌خوار و معاند، به مزدوری بی‌بی‌سی فارسی درآمده و علیه منافع و مصالح کشور فعالیت می‌کند.)

اما با مطلع شدن میت از همکاری زم با موساد و پس از مناقشه‌ای محدود بین دو سرویس، نهایتاً برای پروژه‌ای مشترک و هم‌پوشان به توافق می‌رسند و همین توافق، مبنای ملاقات دو سرویس جاسوسی با زم در مالزی می‌شود.

بدین ترتیب فردی آلوده و معتاد و رنجور از اختلالات شدید روانی، همچون روح الله زم، با همکاری افرادی آلوده‌تر از خودش که با چندین سرویس جاسوسی کار می‌کردند، واقعیت عجیب «شرکت سهامی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه» را رقم زدند.

زوایای دیگر این همکاری را انشاءا... در شماره‌های آتی مورد بحث قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *