لشکرکشی خیابانی گسترده مخالفان دولت در ونزوئلا؛ از اعتصاب عمومی تا تظاهرات سراسری

10:21 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۶۰۶
مخالفان دولت ونزوئلا با فراخوان به اعتصاب عمومی دو روزه و تظاهرات گسترده در سراسر ونزوئلا قصد دارند دولت نیکلاس مادورو را از برگزاری انتخابات مجلس مؤسسان جدید منصرف کنند.
لشکرکشی خیابانی گسترده مخالفان دولت در ونزوئلا؛ از اعتصاب عمومی تا تظاهرات سراسریبه گزارش گروه بین‌الملل ، مخالفان دولت ونزوئلا در تازه‌ترین اقدام خود علیه دولت این کشور فراخوان به اعتصاب عمومی سراسری دو روزه دادند.

هفته گذشته نیز در پی فراخوان گروه‌های مخالف دولت نیکلاس مادورو هزاران تن از مخالفان دولت در سراسر کشور ونزوئلا دست به اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته زدند.

دومین اعتصاب عمومی سراسری مخالفان دولت مادورو قرار است روز‌های چهارشنبه و پنچ‌شنبه برگزار شود.

مخالفان دولت همچنین برای اعمال فشار به نیکلاس مادورو برای لغو انتخابات جنجالی ۳۰ جولای اعلام کردند که تظاهرات گسترده‌ای را در روز‌های دوشنبه و جمعه در سراسر شهر‌های این کشور برگزار خواهند کرد.
 

نیکلاس مادورو با انتقاد از اعتصاب عمومی اجرا شده از سوی مخالفان دولت آن را تلاشی خام برای تخریب اقتصاد تحت فشار این کشور خواند.

مادورو همچنین حمله معترضان در بیرون از دفاتر VTV (رادیو و تلویزیون دولتی ونزوئلا) را محکوم کرد.

معترضان و نیرو‌های حامی دولت در درگیری به سمت هم سنگ پرتاب کردند. در این میان گارد ملی ونزوئلا از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.

مادورو در پی این اعتصاب عمومی به طرفداران خود گفته بود برنامه بازنویسی قانون اساسی ونزوئلا را پیش می‌برد. با وجود این اعتصاب، صد‌ها مورد از شرکت‌های بزرگ این کشور به طور «۱۰۰ درصد» در حال فعالیت هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *