همه چیز درباره لکسوس NX ؛ یک اتومبیل مفهومی اما خشن و لوکس! +تصاویر

21:44 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۸۴۷
خودرو سازی تویوتا در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت با عرضه یک خودرو مفهومی به نام لکسوس NX ، همگان را مبهوت خود ساخت.

به گزارش گروه فضای مجازی ، خودرو سازی تویوتا در سال2013در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت با عرضه یک خودرو مفهومی به نام لکسوس NX ،همگان را مبهوت خود ساخت . خودروی لکسوس NX در اواخر سال 2014 و اوایل سال 2015 بطور کامل رونمایی و روانه بازارهای جهانی گردید به طوریکه پس از گذشت چندماه این خودرو توانست بازار داخل کشور را قبضه کند.

وجود یک SUV متوسط در مجموعه تولیدات یک شرکت خودروسازی لوکس امری بدیهی و لازم است که لکسوس هم به تبع رقبای اروپایی خود یعنی بی ام دلیو و آئودی شاسی بلند خشمگین خود NX300H و NX200T را در دو نوع، دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل روانه بازار کرده است.

همه چیز درباره لکسوس NX ؛ یک اتومبیل مفهومی اما خشن و لوکس! +تصاویر


مشخصات فنی

لکسوس خودروی خود را با سه مدل پیشرانه NX 200 و NX 200T و NX300H روانه بازار کرد که مدل NX 200 یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با سیستم اکسیژن رسانی معمولی بود ولی NX 200T یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با سیستم اکسیژن رسانی توربو است، این موتور قدرتی برابر با 255 اسب بخار تولید خواهد کرد.


مدل NX300H موتوری از نوع هیبریدی با حجم 2.5 لیتر بوده که قدرتی بالغ بر 195 اسب بخار تولید می کند. لکسوس NX بصورت استاندارد دو دیفرانسیل است که از چهار چرخ متحرک (AWD) برخوردار است.
بدنه

لکسوس از یک طراحی خشمگین در بدنه NX در راستای جذب جوانان ماجراجو بهره گرفته تا چهره ای تهاجمی به آن ببخشد رکاب‌هایی با ارتفاع بالا، نمای عقب خیره‌کننده، جلوپنجره‌ی مخصوص لکسوس با اندازه‌ی بسیار بزرگ، همگی باعث خلق یک چهره‌ی فضایی و جالب توجه در این خودرو شده است. دستگیره های درب‌ خودرو از نورپردازی LED برخوردار بوده که نمایی جالب و خیره کننده را بوجود آورده و همچنین ورود به این خودروی زیبا را آسان تر ساخته است با این که لکسوس NX یک خودروی متوسط تلقی می شود اما مانور دادن و پارک کردن آن از یک خودروی سدان کوچک سخت تر نخواهد بود.

همه چیز درباره لکسوس NX ؛ یک اتومبیل مفهومی اما خشن و لوکس! +تصاویر

طراحی داخلی

همانطور که نام LEXUS برخی افراد را در اولین تصور ذهنی به سمت کلمه ی LUXURY می کشاند نمای داخلی این خودرو نیز معنای واقعی کلمه لوکس را برای شما ترجمه می کند، به طوریکه در داخل کابین آن از چرم‌ و چوب های باکیفیت در داشبورد بهره گرفته و همچنین در کنسول میانی به شکل Z نوعی چاشنی اسپرت بودن را به کابین خودرو بخشیده است که در مدل F-Sport نیز استفاده از روکش آلومینیومی در پدال‌ها به چشم می‌آید.

عدم ارتفاع زیاد با کف خودرو سبب شده تا برخلاف همتایان خود فضای سر کافی برای سرنشینان وجود داشته باشد و از طرفی دیگر احساس رانندگی با یک خودروی سدان به راننده دست بدهد.

به منظور کاهش خستگی ناشی از سفرهای طولانی آپشنی برای تغییر زاویه پشت صندلی در NX تعبیه شده است

همچنین یکی از نکات مثبت دیگر در مورد کابین این خودرو ژاپنی وجود فضای زیاد برای گذاشتن وسایل و تجهیزات است.

همه چیز درباره لکسوس NX ؛ یک اتومبیل مفهومی اما خشن و لوکس! +تصاویر

تجربه رانندگی

لکسوس NX به منظور افزایش راحتی تغییراتی در سواری خود ایجاد کرده به طوریکه تغییر مد رانندگی به حالت اسپرت سبب تعویض دنده در دورهای بالاتری شده و روند شتاب‌گیری خودرو را افزایش خواهد داد مدل NX 200t خودروی ساکتی بوده که در مدل اسپرت این خودرو به سبب وجود لاستیک‌های بزرگتر و فنربندی سفت‌تر، رانندگی لذت‌بخشی را برای راننده به نمایش خواهد گذاشت.

سواری نسخه هیبریدی از لحاظ دینامیکی تفاوتی با مدل های بنزینی نداشته اما این مدل کمی از کندی شتاب‌گیری رنج برده که این امر سبب می شود تا مدل NX 300h در عرض ۹ ثانیه از ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد در حالی که این میزان برای مدل NX 200t تنها ۷ ثانیه است.

میزان مصرف سوخت مدل‌های NX200T و NX300H در شهر و بزرگ‌راه به ترتیب 10.7‌ و 8.4 لیتر در صد کیلومتر و یا به صورت ترکیبی 9.4 لیتر در صد کیلومتر است


جمع بندی

لکسوس nx خودرویی است که در میان رقبای خود از طراحی زیبایی برخوردار بوده و این امر سبب می شود تا قشر جوان به خرید این خودرو بیش از دیگر گروه های سنی کشانده شوند اما در این بین نقاط ضعفی همچون سواری نسبتا خشک، پیشرانه هیبریدی بی روح و ملال‌آور، مصرف سوخت نسبتا بالا و کاهش میزان دوام پیشرانه توربو در مقایسه با پیشرانه های قدیمی و مشهور تویوتا با عمر بسیار زیاد، حساسیت نسبت به کیفیت بنزین و روغن، افت قیمت در بازار داخل کشور از نکاتی است شاید انتخاب این خودرو را برای برخی افراد دچار مشکل کند.

همه چیز درباره لکسوس NX ؛ یک اتومبیل مفهومی اما خشن و لوکس! +تصاویر

 

در پایان به امکانات رفاهی لکسوس NX خواهیم پرداخت:

رایانه‌ی سفری
ساعت آنالوگ
جالیوانی برای سرنشیان جلو و عقب
تهویه هوا مجزا برای راننده و سرنشینان
کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده
ایربگ برای سرنشینان جلو و عقب، ایربگ جانبی، ایربگ زانویی، ایربگ بالای سر
سان‌روف
برف‌پاک‌کن شیشه‌ی عقب
نورپایین LED
کروز کنترل انطباقی (آپشن)
کروز کنترل
سیستم کمک پارک
ورود بدون سویچ
سیستم هشدار خروج از خط (آپشن)
مانیتورینگ نقاط کور (آپشن)
سیستم ناوبری

 

منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *