محبوس‌کردن ایرانیان؛ بازی جدید ترامپ برای آزاد کردن جاسوسان آمریکا

6:30 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۰۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فشار‌های اخیر آمریکا در محبوس کردن تعدادی ایرانی در کشور‌های مختلف به دلیل عدم آزاد سازی جاسوسان این کشور در ایران انجام می‌شود و به نظر می‌رسد این موارد بازی جدیدی است که دولت ترامپ به راه انداخته است.
ورود «کمیسیون امنیت ملی» مجلس به محبوس کردن ایرانیان در زندان‌های آمریکامحمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی از ورود «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس به موضوع محبوس کردن تعدادی از ایرانیان در زندان‌های آمریکا خبر داد.

وی افزود: به نظر بنده این قبیل اقدامات، جزئی از پازل فشار آمریکا بر ایران است.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به موضوع دستگیری سیامک وباقر نمازی ازجمله جاسوسان آمریکایی درایران تصریح کرد: معتقدم دستگیری این افراد نشان می‌دهد که نیرو‌های امنیتی و قضایی ما درست عمل کرده و شناسایی درستی در این رابطه داشته‌اند چرا که این افراد شاه مُهره جاسوسی آمریکا بوده‌اند که این کشور اینچنین برای آن‌ها تلاش می‌کند.

جمالی‌نوبندگانی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر آمریکا جاسوسان کشور خود را در خاک خود دستگیر می‌کرد چه اقدامی انجام می‌داد؟ بیان داشت: خوب است آمریکا این موضوع را از لحاظ حقوقی به ما پاسخ دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فشار‌های اخیر آمریکا در محبوس کردن تعدادی ایرانی در کشور‌های مختلف به دلیل عدم آزاد سازی جاسوسان خود در ایران انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین بنده معتقدم آمریکا در پی موضوعات مربوط به برجام فشار‌های خود علیه ایران را از این طریق اعمال می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد این موارد بازی جدیدی است که دولت ترامپ به راه انداخته ا. ست.

جمالی‌نوبندگانی با بیان اینکه ایران همواره نشان داده اهرم فشار بر او کارساز نیست، اظهار داشت: ما همواره بر اساس منافع خودمان تصمیم می‌گیریم و قوه قضائیه مستقلی داریم لذا قطعا از حقوق شهروندانمان که به دلایل واهی دستگیر شده‌اند از نظر حقوقی و بین المللی دفاع خواهیم کرد. همچنین دوستانی که به عنوان حقوقدان بین المللی در کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس فعالیت می‌کنند حتما این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: همچنین پیگیری این موضوع راه‌های مختلفی دارد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امورخارجه هم باید به این مسئله ورود کنند.
 
سيدعباس عراقچی، معاون وزير امور خارجه ايران روز جمعه 30 تیر 96 در حاشيه برگزاری هشتمين نشست کميسيون برجام در وين از دستگيری اخير ايرانيان در آمريکا انتقاد کرد و گفت: «اخيرا تعداد جديدی از ايرانيان در کشورهای مختلف به درخواست آمريکا به جرم واهی دورزدن تحريم‌ها دستگير شده‌اند که در اين جلسه ما اعتراض خود را نسبت به اين موضوع مطرح کرده و خواهان آزادی آنها شديم».
 
بیشتر بخوانید
سرنوشت نامعلوم ایرانیان محبوس در زندان‌های آمریکا بیشتر


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *