31 هزار تومان هزینه هوشمند کردن کارت های ملی

12:03 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۳۳۳
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: رقم دریافتی برای صدور کارت ملی هوشمند 31 هزار تومان است و مردم برای دریافت این کارت مبلغ بیشتری پرداخت نکنند.

31 هزار تومان هزینه هوشمند کردن کارت های ملیبه گزارش گروه جامعه ، سیف الله ابوترابی گفت: برای صدور کارت ملی هوشمند باید ۲۰ هزار تومان بابت واریز به حساب خزانه، ۹ هزار تومان جهت تکمیل فرآیند ثبت نام، عکس و ارسال و مراسلات و همچنین ۲ هزار تومان بابت تحویل پرداخت شود که مجموع مبلغ ۳۱ هزار تومان می‌شود.

وی گفت: برخی هموطنان گلایه‌هایی در این خصوص مطرح می‌کنند که مبلغ دریافتی از آنان بیش از این است که این تخلف است.

ابوترابی ادامه داد: درصورتی که کسی با مبلغی بیش از این مواجه شد به روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کند تا موضوع پیگیری شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: کارت‌های ملی فعلی که تاریخ صدورشان پیش از سال ۸۹ است فقط تا پایان امسال اعتبار دارند و با آغاز سال ۹۷ باطل می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا به مردم توصیه می‌کنیم هرچه زودتر به دفاتر پیشخوان دولت و پست مراجعه و درخواست کارت ملی هوشمند خود را به ثبت برسانند.

ابوترابی ادامه داد: با پیش بینی‌های انجام شده فرآیند صدور کارت بیش از یکماه به طول نمی‌انجامد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون ۲۵ میلیون نفر از هموطنان این کارت را دریافت و بیش از ۲ میلیون کارتشان را با وجود صدور هنوز در دفاتر پیشخوان و پست است که درخواستمان این است که صاحبان آن‌ها هم سریعتر کارتهایشان را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود که هموطنانی که ثبت نام کرده اند به راحتی می‌توانند از طریق سامانه از اینکه صدور کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد آگاه شوند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *