آغاز هیجان فوتبال در ایران/ از عطش استقلال در آبادان تا قدرت‌نمایی پرسپولیس در آزادی

0:01 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۳۸۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته اول فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشورمان فردا و پس فردا با برگزاری 8 دیدار کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، بعد از چند ماه تعطیلی قرار است تنور فوتبال ایران با آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشورمان داغ شود. لیگی که به عقیده خیلی از کارشناسان فوتبال ایران می‌تواند جذاب، سخت و غیر قابل پیش‌بینی باشد.

پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا، تراکتورسازی، پدیده و حتی تراکتورسازی جوان می‌توانند گزینه‌های جدی کسب قهرمانی باشند. فولاد، پیکان و گسترش فولاد هم می‌توانند تیم‌هایی جذاب باشند. در مجموع باید دید فصل جدید فوتبال ایران با چه کیفیتی آغاز می‌شود.

پنج‌شنبه 5 مرداد

* سیاه‌جامگان - ذوب‌آهن/ ورزشگاه نامعلوم/ ساعت 19:30

دو تیم در شرایطی روبروی هم قرار می‌گیرند که وضعیت متفاوتی دارند. سیاه‌جامگان که فصل گذشته در دقیقه 90 در لیگ برتر ماندنی شد برای فصل جدید تغییرات زیادی در بازیکنانش ایجاد کرده است. اکبر میثاقیان به همراه مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند دست به جوان گرایی بزنند و بازیکنان جوان و بومی زیادی را جذب کردند.

در طرف مقابل ذوب‌آهن با جذب امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر امیدوار است بتواند به قهرمانی در لیگ برسد. ذوبی‌ها زیاد در فصل نقل‌وانتقالات فعال نبودند و با حفظ اسکلت فصل پیش و اضافه کردن چند بازیکن به فکر گذراندن فصلی خوب هستند.

نکته جالب این بازی این است که فعلا ورزشگاه محل برگزاری مسابقه مشخص نیست!

* استقلال خوزستان - تراکتورسازی/ ورزشگاه غدیر اهواز/ ساعت 21

یکی از تیم‌هایی روزهای سختی را هم در فصل گذشته و هم پیش از آغاز فصل جدید پشت سر گذاشت استقلال خوزستان بود. قهرمان لیگ پانزدهم، فصل پیش روزهای تلخ و بی پولی را پشت سرگذاشت و در آخر هم نتوانست در لیگ برتر به جایگاه مناسبی برسد. البته استقلالی‌های خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا وضعیت بهتری داشتند و از گروه خودشان هم صعود کردند اما مقابل الهلال شکست خوردند.

استقلال خوزستان برای فصل جدید تغییرات زیادی را شاهد بوده است از سرمربی تا بازیکنان. بازگشت عبدالله ویسی به استقلال خوزستان می‌توانست نویدبخش روزهای خوب گذشته باشد اما جدایی اکثر ستاره‌های استقلال خوزستان کار را برای ویسی و مدیران این باشگاه سخت کرده است. همه منتظر هستند تا از تیمِ ویسی رونمایی شود.

تراکتورسازی اما وضعیت جالبی دارد. این باشگاه که از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالات محروم بود نتوانست بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد و مجبور شد برای پر کردن فهرتسش سراغ بازیکنان پایه خود برود. در این بین جدایی برخی بازیکنان مانند اخباری، شفیعی، ادینیو و جاسم کرار هم عرصه را برای یحیی گل‌محمدی سرمربی جدید این تیم تنگ‌تر کرد. شرایط وقتی سخت‌تر شد که هادی محمدی مدافع مهم تراکتورسازی هم پیش از آغاز فصل رباط پاره کرده تا دنیا برای یحیی تاریک‌تر شود. باید دید گل‌محمدی و تیم جوانش تا پایان نیم‌فصل چه عملکردی خواهند داشت هرچند خیلی نباید از این تیم توقع داشت.

* نفت تهران - سپیدرود رشت/ ورزشگاه تختی تهران/ ساعت 21

بدون شک عجیب‌ترین تیم این فصل فوتبال ایران نفت تهران است، تیمی با کوله‌بازی از بدهی و حاشیه. نفتی‌ها بعد از استعفای علی کریمی از سرمربیگری این تیم سراغ حمید درخشان رفتند تا شاید نتایج درخشانی در لیگ کسب کنند! البته جذب بازیکنان عمدتا سن بالا و تمام شده توسط نفت چیزی غیر از این را نشان می‌دهد. باید دید تیمی که نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان سال آینده است با این شرایط حرفی برای گفتن در لیگ خودمان دارد یا خیر. 

سپیدرود اما شرایط دیگری دارد، تیمی دوست‌داشتنی و پرهوادار که بعد از سال‌ها به سطح اول فوتبال ایران رسیده است. نماینده استان گیلان در لیگ برتر با جذب بازیکنانی مانند غلامرضا رضایی و مهرداد جماعتی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. بدون شک تماشای بازی‌های سپیدرود در ورزشگاه مملو از تماشاگر می‌تواند به جذابیت‌های این بازی اضافه کند.

* پرسپولیس - فولاد خوزستان / ورزشگاه آزادی / ساعت 21

مسلما اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ هفدهم پرسپولیس است. قهرمان لیگ شانزدهم در فصل نقل‌وانتقالات زیاد بازیکن از دست نداد و در عوض چند بازیکن موثر مانند منشا، نعمتی، خلیل‌زاده و بشار رسن را جذب کرد. تیم‌ِ دوست‌داشتنی برانکو امسال غیر از جنگ در لیگ برتر باید در جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا هم قدرت‌نمایی کند جایی که حریفش الاهلی عربستان است که تا دندان مسلح شده.

البته پرسپولیس پیش از آغاز رسمی لیگ برتر در دیدار سوپرجام در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت رفت و با صلابت توانست این تیم را شکست بدهد. این بازی نشان داد پرسپولیس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. باید دید در نهایت پرسپولیس می‌تواند امسال هم مانند سال گذشته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند یا خیر.

برعکس پرسپولیس که تغییرات کمی‌ داشته، فولاد خوزستان این شرایط را ندارد. قرمزهای شهر اهواز با حضور سید سیروس پورموسوی و بازیکنان جدید امید زیادی دارند که باز هم روزهای خوب گذشته را تکرار کنند هرچند کار بسیار سختی است اما فولاد خوزستان با 2 قهرمانی در لیگ برتر امیدوار است که از پس این شرایط بر بیایید.

جمعه 6 مرداد

* گسترش فولاد - پارس جنوبی جم/ ورزشگاه بنیان دیزل/ ساعت 20

شاگردان لوکا بوناچیج در تیم گسترش فولاد تیمی غیرقابل پیش‌بینی هستند، تیمی که نمی‌شود از الان در مورد قدرت و کیفیتش نظر قطعی داد. البته بازی‌های دوستانه پیش از آغاز فصل می‌گوید گسترش فولاد تیمی سخت‌کوش و قدرتمند است اما باید دید که در کوران مسابقات لیگ چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

پارس جنوبی جم دیگر تیمی است که امسال از لیگ یک به لیگ برتر آماده است. نماینده استان بوشهر ضمن حفظ تیم فصل پیش خود چند بازیکن تأثیرگذار هم جذب کرده است و امیدوار است با برنامه‌های تارتار بتواند نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کند.

* سپاهان - سایپا / ورزشگاه نقش جهان / ساعت 20:30

شاید یکی از تیم‌های جذاب فصل جدید فوتبال ایران سپاهان باشد، تیمی که با هدایت زلاتکو کرانچار به شدت یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی خواهد بود. سپاهانی‌ها غیر از در اختیار داشتن کرانچار و بازیکنان باکیفیت فصل گذشته چندین بازیکن ایرانی و خارجی هم جذب کرده‌اند تا شاید بعد از چندسال ناکامی در کسب جام امسال بتوانند یکی از 2 جام فوتبال ایران را کسب کنند.

سایپا هم برای فصل جدید کاملا پوست انداخته است. حضور علی دایی در این تیم می‌تواند به تنهایی نارنجی‌پوشان را به تیمی جذاب تبدیل کند، در این بین جذب چند بازیکن خوب کنار بازگشت محمدرضا اخباری و تمدید قرارداد مهدی ترابی سایپا را به تیمی مدعی تبدیل کرده است. باید دید که دایی با سایپا می‌تواند دوباره به قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند یا خیر.

* پیکان - پدیده / ورزشگاه شهدای شهر قدس/ ساعت 20:45

پیکان بعد از جدایی گادوین منشا و سیامک نعمتی هنوز نتوانسته جایگزینی برای آنها پیدا کند، البته حضور مجید جلالی و مجید صالح این نوید را به پیکانی‌ها می‌دهد که امسال هم بتوانند مانند فصل گذشته عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

پدیده در فصل نقل‌وانتقالات فعالیت گسترده‌ای داشت و با جذب محمدقاضی، خلعتبری و محمدرضا خانزاده می‌خواهد خودش را به عنوان مدعی مطرح کند. باید دید شاگردان رضا مهاجری می‌توانند بر خلاف فصول گذشته در فصل جدید خودشان را به عنوان مدعی نشان بدهند یا خیر؟

* صنعت نفت آبادان - استقلال تهران / ورزشگاه تختی آبادان / ساعت 21

یکی از بازی‌های جذاب هفته اول در آبادان برگزار می‌شود، جایی که صنعت نفت آبادان در گرمای تابستانی این شهر میزبان استقلال است. صنعت نفتی که با کمالوند، کرار، مرتضی اسدی و شیمبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد مخصوصا وقتی قرار باشد در ورزشگاه خانگی‌اش به میدان برود.

در آن سوی زمین هم استقلالی قرار گرفته که در فصل نقل‌وانتقالات جزو تیم‌های موفق بود و توانست بازیکنانی مانند جباری، منتظری، جباروف، بیت‌سعید، شهباززاده و ... را به خدمت بگیرد. قطعا استقلال با این نیروی انسانی که در اختیار دارد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. البته حضور منصوریان و مک‌درموت در کادرفنی استقلال هم می‌تواند این تیم را در زمره مدعیان قهرمانی قرار دهد، هرچند بازی اول استقلال در آبادان و گرمای این شهر به شدت کار را برای منصوریان و شاگردانش سخت می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *