شکست بیماری ایدز بدون دارو

16:02 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۴۶۹
پزشکان آفریقای جنوبی متوجه دختری شده اند که بدنش با موفقیت با تولید مثل ویروس ایدز (نقض ایمنی بدن) بدون درمان تکمیلی مقابله می‌کند.

شکست بیماری ایدز بدون داروبه گزارش گروه فضای مجازی ، پزشکان آفریقای جنوبی متوجه دختری شده اند که بدنش با موفقیت با تولید مثل ویروس ایدز (نقض ایمنی بدن) بدون درمان تکمیلی مقابله می‌کند.

این دختر با بیماری ایدز به دنیا آمد و در سن دو ماهگی مصرف داروها برای مبارزه با این ویروس آغاز شد. پس از آن، وی هیچ گونه داروی مخصوصی طی هشت سال استفاده نکرد اما تولید مثل ویروس در خونش متوقف شد.

 

 

«آوی ویولاری» از دانشگاه «ویتواترسراندا» در کنفرانس بین المللی ایدز در پاریس در این باره شرح داد. به گفته وی مطالعه موارد این چنینی ممکن است به کشف روش مبارزه با این بیماری کمک کند.

وی افزود‌: به نظر من مصرف داروهای ضد ویروسی در سنین کم ممکن است ایمنی بدن دختر را نسبت به ویروس قوی تر کرده و اکنون ما باید بدانیم که او با بیماران دیگر چه فرقی دارد.

ویولاری خاطر نشان کرد که این دختر در برنامه «چر» شرکت کرده است که در چارچوب آن دانشمندان فرضیه توقف گسترش ایدز بررسی می کنند. دانشمندان حدس می زنند که مصرف داروها در سنین کم به بدن برای توقف ایدز کمک می کند.

منبع: ایسنا


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *