وزن خود را با ب کمپلکس افزایش دهید

18:30 - 05 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
مکمل های ویتامین B کمپلکس معمولا حاوی حداقل ۶ ویتامین B1، B2، B3، B5، B6 و B12 می باشند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، همچنین دریافت دوز بالای ویتامین های B ممکن است باعث افزایش اشتها و در نهایت افزایش وزن شود.

 

مکمل های ویتامین B کمپلکس معمولا حاوی حداقل ۶ ویتامین B1، B2، B3، B5، B6 و B12 می باشند. همچنین دریافت دوز بالای ویتامین های B ممکن است باعث افزایش اشتها و در نهایت افزایش وزن شود.

 

اشتها

 

کمبود برخی از ویتامین های B، برای نمونه ویتامین B1 (تیامین) با کاهش اشتها همراه است. دریافت زیاد این ویتامین می تواند به بهبود اشتها کمک کند. میزان توصیه شده ویتامین B1 برای درمان کمبود این ویتامین روزانه از ۵ میلی گرم تا ۳۰ میلی گرم بوده و میزان توصیه شده آن برای کمبود شدید ۳۰۰ میلی گرم است. مکمل ویتامین B کمپلکس ممکن است حاوی تیامین بیشتر یا کمتر از نیاز بدن باشد. بنابراین برای مصرف مقدار مناسب این ویتامین های گروه B با پزشک خود مشورت کنید.

 

افزایش وزن

 

برای کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی، دریافت مکمل های ویتامین B ممکن است موثر یا بی فایده باشند. از طرفی افزایش اشتها می تواند منجر به افزایش وزن شود، اما از طرف دیگر برخی از ویتامین های B در بهبود سطح پایین قندخون یا افزایش انرژی موثر است. بنابراین قبل از خرید ویتامین B کمپلکس به برچسب آن توجه کنید. درصورتیکه حاوی مقدار بالایی ویتامین B1 یا ویتامین B6 باشد، افزایش اشتها را به دنبال خواهد داشت. همچنین اگر حاوی میزان بالایی از ویتامین B2، ویتامین B5 و ویتامین B12 باشد، ممکن است باعث افزایش انرژی و جلوگیری از پرخوری شود.

 وزن خود را با ب کمپلکس افزایش دهید

عوارض جانبی

 

گاهی اوقات مصرف ویتامین های B کمپلکس ممکن است با عوارض جانبی ناخواسته از جمله راش پوستی، اسهال، استفراغ، خواب آلودگی و سردرد همراه باشد. همچنین مصرف دوز بالایی از ویتامین های B کمپلکس در مدت زمانی طولانی ممکن است باعث عواقب سلامتی جدی از جمله از دست دادن بینایی، زخم معده، نقرس، مشکلات مربوط به کبد، سیستم عصبی و مغز شود. بنابراین مکمل های B کمپلکس با دوز بالایی از ویتامین B3 و ویتامین B6 را با احتیاط مصرف کنید.

 

ملاحظات

 

در صورت تمایل به افزایش وزن، کالری بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین مصرف مغزهای آجیل و دانه ها به عنوان میان وعده انتخاب مناسبی است. اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی می تواند به افزایش وزن عضلانی کمک کند. همچنین برای جلوگیری از چاقی، فیبر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا موادغذایی غنی از فیبر می تواند به افزایش حس سیری در افراد کمک کند. از موادغذایی کم کالری و سرشار از فیبر می توان به بروکلی، جودوسر، لوبیا سیاه، سیب و برنج قهوه ای اشاره کرد.

 

منبع: نسخه


ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
برای کودک ۴ساله ظرر دارد
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
یک دختر ۹ سال دارم خیلی ضعیفه وزنش کم باید چه کار کنم تا اشتها داشته باشه یه چیزی که طبیعی باشه و هیچ عوارضی نداشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
0
0
سلام قرصی برای معرفی کنید
برای کم کردن اشتها
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
0
شربت انجیر از عطاری تهیه کنید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *