آلودگی منابع آبی زیر ذره بین ربات مارماهی

9:25 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۲۰۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
افزایش آلودگی منابع مختلف آبی به یک نگرانی جدی برای بشر مبدل شده و حالا علم رباتیک به کمک حل این مشکل آمده است.
ربات مارماهی منابع آلودگی آب را شناسایی می‌کندبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از انگجت، رباتی که با الهام از آناتومی بدن مارماهی ساخته شده می‌تواند با سرعتی بالا و به شیوه‌ای موثر در آب حرکت کرده و منابع آلودگی آب را شناسایی کند تا کارشناسان برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

محققان موسسه فدرال فناوری سوئیس این ربات مارماهی را تولید کرده که می‌تواند در درون آب شنا کند و منابع آلودگی آن را شناسایی کند.

ربات یادشده دارای بخش‌های مجزایی است که قابل جداشدن از یکدیگر هستند و به راحتی می‌توانند به یکدیگر چسبانده شوند. ربات مارماهی دارای تعداد زیادی حسگر برای شناسایی انواع آلودگی‌ها و باکتری‌های بیولوژیک است و به راحتی می‌تواند در انواع محیط‌های آبی حرکت کرده و از منابع مختلف بگذرد.

امکان نصب و افزودن حسگر‌های شیمیایی و فیزیکی هم به این ربات مارماهی وجود دارد تا از این طریق اندازه گیری دمای آب و میزان رسانایی آن مشخص شود. با این ربات می‌توان میزان سمی بودن آب را هم اندازه گرفت. انتظار می‌رود تکمیل مدل آزمایشی این ربات تا قبل از پایان تابستان امسال صورت پذیرد.


 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
منبع: فارس


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *