نمازجمعه مصداق جهاد کبیر است

13:58 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۲۷۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نمازجمعه مصداق جهاد کبیر است، خاطرنشان کرد: مسئولانی که در نمازجمعه کمتر شرکت می‌کنند بدانند از کمک به چه جایگاهی کوتاهی می‌کنند و کسانی که شرکت می‌کنند نیز بدانند چه خدمتی به این جایگاه می‌کنند.

مسئولانی که در نمازجمعه کمتر شرکت می‌کنند در حق این جایگاه کوتاهی کرده‌اندبه گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز (6 مردادماه) با تبریک دهه کرامت و ایام میلاد حضرت ثامن‌الحجج اظهار داشت: امسال سی و نهمین سال تشکیل نمازجمعه است و وارد چهلمین سالگرد این فریضه مقدس عبادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به آماری در خصوص برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور گفت: در 885 شهر و بخش با همت 885 امام‌جمعه و به همین تعداد ائمه جمعه موقت و با همکاری 43 هزار نفر اعضای ستاد نمازجمعه که 27 هزار نفر آن برادران و 16 هزار نفر آن خواهر هستند و همچنین با همکاری ائمه جمعه و بسیج، نیروی انتظامی و برخی ادارات دیگر و مخصوصاً با حضور امت اسلامی در این قرارگاه‌های نمازجمعه این فریضه عبادی ـ سیاسی اقامه می‌شود.

اختری افزود: در سال حدود 200 گردهمایی تخصصی در مورد نماز و نمازجمعه و عظمت آن برگزار می‌شود و در سراسر کشور حدود 228 مصلی طراحی شده و 209 مصلی دیگر در حال احداث است. غیر از این تعداد نیز باقی نمازهای جمعه در مساجد، حسینیه‌ها و سایر امکان مقدس برگزار می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: ستادهای نمازجمعه تاکنون 300 گونه نشریه ارائه کرده‌اند و بالغ بر 400 فروشگاه عرضه کتب فرهنگی و دینی را ایجاد نموده‌اند. همچنین این ستادها 250 واحد مشاوره دائم و حدود 400 واحد مشاوره موقت را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در نمازجمعه‌های مختلف کشور بسیاری از دانشجویانی که نماینده جوامع دانشجویی بوده‌اند که حدود 700 نفر می‌شوند توانسته‌اند از تریبون نمازجمعه با مردم صحبت کنند،‌ گفت: ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز تمام وقت خود را صرف سرکشی‌های مداوم از شهرها و صرف آموزش و نظارت و ساماندهی امور ائمه جمعه می‌کند تا این قرارگاه‌های اسلام هر چه بیشتر و استوارتر و پربازده‌تر باشند.

اختری با اشاره به زوایای مختلف اهمیت نمازجمعه خاطرنشان کرد: چه بسا امت اسلامی از سرمایه‌های بزرگی برخوردارند ولی خودشان توجهی ندارند و چه بسا به خاطر همین بی‌توجهی آن را از دست بدهند نمازجمعه از شعائر اسلامی است و از علائم مطرح بودن توحید در جامعه است و دارای برکات بسیاری است.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: مسئولانی که در نمازجمعه کمتر شرکت می‌کنند بدانند از کمک به چه جایگاهی کوتاهی می‌کنند و کسانی که شرکت می‌کنند نیز بدانند چه خدمتی می‌کنند.

وی تأکید کرد: امام‌جمعه با سرمایه علمی و تعهد خود از دین و دیدگاه‌های رهبری پیام‌رسانی می‌کند و در قرارگاه‌های نمازجمعه پیام اسلام و رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود.

اختری با اشاره به اینکه امام جمعه در طول فرصتی که در اختیار دارد مانند زنبورعسل از بوستان شریعت مقدس و دستورات دین تغذیه می‌کند، خاطرنشان کرد: در طول مطالعه یک یا دو هفته‌ای که امام‌جمعه دارد نسخه شفای جان و دل را ارائه می‌کند و اینکه می‌گویند متن از پیش تعیین شده‌ای در اختیار ائمه جماعات قرار می‌دهند حرف ناصحیحی است.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه نمازجمعه مصداق جهاد کبیر است،‌تصریح کرد: کافران در قرآن دو نوع هستند، برخی کافران عقیدتی هستند و برخی‌شان نیز مسلمان هستند ولی کفرشان عملی است و در عمل حق‌کشی می‌کنند. کافران به قرآن از هر دو نوع چه بسا نمازجمعه را بی‌رونق می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه جهاد کبیر اساس جهاد نظامی، اقتصادی و سایر فعالیت‌ها است، تأکید کرد:‌ عده‌ای می‌خواهند نور خدا مطرح نباشد ولی اگر می‌خواهیم نور خداوند مطرح شود، بزرگ‌ترین شکل آن مطرح کردن نمازجمعه و جماعت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *