رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روش‌های پیشگیری و درمان طبیعی آفت دهان

14:00 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۲۷۴
باکتری‌های موجود در دهان یکی از دلایل ایجاد آفت دهانی محسوب می‌شود. همیشه از این مسئله مطمئن شوید که دهانشویه شما کیفیت بالایی داشته و یا حداقل دوبار در روز آب نمک غرغره کنید.
روش‌های پیشگیری و درمان طبیعی آفت دهانبه گزارش گروه فضای مجازی ،افت دهان در واقع جراحت کوچکی است که بر روی دهان ظاهر می‌شود. آن‌ها را می‌توان از روی رنگشان شناسایی کرد چرا که اغلب خاکستری، مایل به زرد یا سفید با حاشیه‌ی قرمز هستند. آفت‌های دهانی گاهی در اطراف گونه‌ها، در امتداد لثه، روی لب‌ها و زبان هم ظاهر می‌شود. آفت‌های دهانی بسیار شبیه تبخال هستند، اما عامل بروز آن‌ها یکسان نیست. معمولا تبخال‌ها به خاطر ویروس سیمپلکس هرپس به وجود می‌آید.
 
علل بروز آفت دهان
 
دلایل زیادی برای به وجود آمدن آفت دهان وجود دارد از جمله: اضطراب، رژیم غذایی بد، احساسات مختلف و زخم روی دهان. از طرفی به نظر می‌آید که آن‌ها زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی بدن به دلایلی همچون بارداری یا PMS ضعیف شده باشد. در موارد نادر، یک آفت دهانی با خستگی مفرط، تب و تورم غده‌ها همراه است.
باکتری‌های موجود در دهان یکی از دلایل ایجاد آفت دهانی محسوب می‌شود. همیشه از این مسئله مطمئن شوید که دهانشویه شما کیفیت بالایی داشته و یا حداقل دوبار در روز آب نمک غرغره کنید. همیشه دوبار در روز مسواک زده و نخدندان بزنید. از مسواک نرم استفاده کرده و هنگام مسواک زدن زیاد آن را فشار ندهید چرا که با این کار احتمال آسیب به لثه و ایجاد آفت دهانی زیاد می‌شود.
 
درمان طبیعی آفت دهان
 
تا حد امکان از خوردن غذا‌های تند خودداری کنید چرا که این غذا‌ها باعث بد‌تر شدن آفت دهانی شده و به سوزش آن می‌انجامد. بهترین راه مقابله با درد آن، مکیدن یخ است. از طرفی ویتامین B۱۲، اسید فولیک و آهن هم می‌تواند به تقویت ایمنی بدنتان در برابر آفت دهانی کمک کند. استفاده از گیاهانی نظیر گیاه گون و باکو هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
 
 
 
 انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
(منبع: medicinenet)


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *