واکنش های احزاب و شخصیت های پاکستان به برکناری "نخست وزیر پاکستان"

7:45 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۳۶۵
در پی حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر سلب صلاحیت نواز شریف و برکناری وی از سمت نخست وزیری، احزاب و شخصیت های موافق و مخالف وی واکنش های متفاوت نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل   مریم اونگزیب وزیر اطلاع رسانی کابینه منحله دولت نواز شریف در واکنش به رای دادگاه گفت: نواز شریف با وجود سلب صلاحیت از سوی دادگاه عالی همچنان در قلب مردم و حامیانش حکمرانی می کند.


وی افزود: نواز شریف برای سومین بار به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شده بود و هیچ اتهامی مبنی بر اختلاس و فساد مالی علیه وی ثابت نشده بود با این حال آن روز دور نیست که وی برای چهارمین بار مجددا به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب خواهد شد.


خانم مریم نواز دختر نواز شریف نیز اعلام کرد که 'نخست وزیر منتخب مردم' یک بار دیگر خانه نشین شد اما همه بدانند که او بار دیگر و به زودی ، با قدرت و اقتدار بیشتر به صحنه بازخواهد گشت.


شاه محمود قریشی از حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان و اصلی ترین جناح مخالف نواز شریف که درخواست سلب صلاحیت وی را به دادگاه عالی ارائه کرد بود، بعد از اعلام رای نهایی دادگاه در پرونده پاناما گفت: امروز روز تاریخی است، از امروز باید پاکستان را تقویت کنیم و تروریسم را از کشور ریشه کن سازیم.


وی از بازرسان کمیته تحقیقاتی پرونده پاناما قدردانی کرد که بدون توجه به فشارها به وظایف خود عمل کردند و دست از تحقیقات و حقیقت یابی برنداشت.


قمر زمان کائره از حزب مردم به ریاست آصف علی زرداری نیز با استقبال از رای نهایی دادگاه عالی گفت: تمام احزاب مخالف نقش تعیین کننده ای در به ثمر رسیدن پرونده 'اسناد پاناما' (پرونده قضایی فساد مالی نواز شریف و فرزندانش) ایفا کردند که البته نقش حزب تحریک انصاف و شخص عمران خان پررنگ تر از دیگران بود.


جهانگیر تارین از حزب تحریک انصاف پاکستان نیز گفت: امروز عدالت واقعی به نمایش درآمد و این پیروزی متعلق به حزب تحریک انصاف و ملت پاکستان است.


سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان که یکی دیگر از طرف های ارائه دهنده دادخواست علیه نواز شریف به دادگاه عالی بود نیز گفت: دادگاه رای به حقانیت و عدالت داد ما امروز سربلند از دادگاه بیرون آمدیم.
محمد طاهر القادری رئیس حزب تحریک عوامی پاکستان نیز در پیامی اعلام کرد: پاکستان امروز پیروز شد و این پیروزی متعلق به مردم این کشور است.


حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان به رهبری علامه راجا ناصر عباس جعفری نیز گفت: حاکمان کشور از صلاحیت لازم برخوردار نبودند و امروز دادگاه عالی با رای خود علیه نواز شریف این موضوع را تایید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *