اعلام زمان نشست دوره‌های توجیهی پیش فصل داوران

17:40 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۶۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس کمیته داوران زمان برگزاری کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ دسته اول فصل ۹۷-۹۶ فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان درباره برگزاری دوره توجیهی لیگ دسته اول فوتبال گفت: ظهر امروز (شنبه) نشستی با حضور حسن کامرانی‌فر، محمدرضا فلاح، زاهد بحرینی، علیرضا سهرابی برگزار کردیمو. در این نشست، در خصوص برگزاری دوره‌های توجیهی پیش فصل داوران لیگ دسته اول، دوم و سوم فوتبال بحث و تبادل نظر شد و در نهایت هفت مورد به تصویب اعضا رسید. کلاس توجیهی داوران لیگ دسته اول فوتبال از روز سه‌شنبه هفته جاری به مدت 3 روز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واقع در شهریار برگزار می‌شود.

مصوبات این نشست به شرح زیر است:
1- 26 داور و 57 کمک داور برای شرکت در کلاس پیش فصل لیگ دسته اول 97-96 دعوت شدند.

2-با ارسال نامه‌ای به تمام استانها، از آنها خواسته شد چنانچه متقاضی میزبانی کلاس پیش فصل لیگ دسته دوم، سوم و رده های سنی هستند، حداکثر تا 15 مردادماه درخواست کتبی خود را همراه با شرایط وامکانات میزبانی به فدراسیون فوتبال اعلام کنند.

3-برابر مصوبه کمیته داوران مبنی بر تست بدنی مجدد از داوران که باید بین 6 تا 8 هفته باشد، از داورانی که در آزمون بدنی کلاس پیش فصل لیگ برتر فصل 97-96 موفق نشده‌اند، روز پنجشنبه 26 مردادماه تست بدنی مجدد به عمل آید.

4-کلیه داورانی که برای قضاوت در مسابقات لیگ های دو و سه و رده های سنی معرفی می‌شوند ، طبق بند 4 ماده 8 از فصل چهارم آیین نامه کمیته داوران باید حداقل دارای مدرک داوری درجه یک باشند. همچنین برای قضاوت در مسابقات لیگ دسته اول طبق آیین نامه کمیته، داوران باید حداقل درجه ملی را داشته باشند.

5-مقرر شد داورانی که به عنوان ورودی جدید برای لیگ دسته دوم معرفی می‌شوند، متولد 61/01/01 و بعد از آن باشند. همچنین داوران ورودی جدید برای لیگ دسته سوم متولدین 63/01/01 به بعد و برای رده های سنی متولدین 67/01/01 به بعد هستند. همچنین داورانی که در هر رده ای در سال‌های گذشته قضاوت کرده اند، مشمول شرایط سنی آن رده نمی‌شوند.

6-پس از بررسی و تبادل نظر در مورد سهمیه داوران و کمک داوران استانها به منظور قضاوت در مسابقات لیگ دسته دوم، سوم و رده های سنی کشور، مقرر شد استانها برای تشکیل تیم‌های داوری (یک داور و دوم کمک داور) براساس دسته بندی، درجه بندی و تعیین سهمیه بندی برای هر استان مشخص شود.

7-مقرر شد 3 داور جوان (سامان سلطانی، حامد سیری و عارف توسلی ) معرفی شده به کلاس‌های توسعه داوری AFC به دوره توجیهی داوران لیگ یک دعوت شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *