ارائه اطلاعات علمی دانشگاه آزاد از طریق سامانه «سیکاپ»

12:40 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۹۱۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه اطلاعات علمی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه یکپارچه پایان نامه ها و کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی (سیکاپ) خبر داد.

ارائه اطلاعات علمی دانشگاه آزاد از طریق سامانه «سیکاپ»به گزارش گروه جامعه ، ابراهیم واشقانی فراهانی در قسمت بیست و یکم برنامه تلویزیونی «مجله دانشگاه» با بیان اینکه سیکاپ مخفف سامانه یکپارچه پایان نامه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: در این سامانه الکترونیکی تمام اطلاعات و امکانات کتابخانه‌ای از نظر کتاب ها، ژورنال‌ها و پایان نامه‌ها بارگذاری شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیکاپ سامانه الکترونیکی است که در آن پایان نامه‌ها و رساله‌هایی که دفاع شده، در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار می‌گیرد، گفت: افزون بر این، تمام کتاب‌های الکترونیکی نیز در دسترس پژوهشگران قرار دارد و این باعث می‌شود که نه تنها دسترسی‌ها تسهیل شود، بلکه از خرید‌های موازی و تکراری نیز جلوگیری به عمل آید و صرفه جویی اقتصادی برای دانشگاه به همراه دارد.

در این برنامه اشاره شد که شبکه سیکاپ نتیجه یک فرآیند منطقی است. سیکاپ در یک جمله کوتاه می‌خواهد یک نسخه از کتاب، پایان نامه و هر اطلاعات علمی را به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان به دانشجو و پژوهشگر ارائه دهد. این یعنی همه اطلاعات گذشته و حال وارد این سیستم پیشرفته شود.

در ادامه برنامه، صحافی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از هدف گذاری‌هایی که در دوره‌های مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، خودکفایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: در حال حاضر بسیاری از نیاز‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با توان تخصصی که در سازمان مرکزی و در دفتر مرکزی فناوری اطلاعات وجود دارد و یا توان تخصصی در واحد‌ها اعم از پرسنل و اعضای هیات علمی، برطرف می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *