رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

18:01 - 17 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۹۹۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
افتتاح صفحه رسمی اپل در اینستاگرام، روباتی که پیام‌های تمسخرآمیز را درک می‌کند، و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ،افتتاح صفحه رسمی اپل در اینستاگرام، روباتی که پیام‌های تمسخرآمیز را درک می‌کند، و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند

ایسنا:آنها برای این کار ریزذرات یا نانوذرات طلا را در محفظه‌ای شیمیایی قرار دادند و آن را با موفقیت به داخل سلول‌های سرطانی مغز گورخرماهی رساندند.

به این ترتیب شیمی‌درمانی فقط سلول‌های سرطانی را هدف قرار داد بدون این که به سلول‌های سالم آسیب برساند و ایجاد عوارض جانبی کند.

دکتر "آسیر اونچیتی-بروچتا" که این تحقیق را سرپرستی کرده می‌گوید: ما خواص تازه‌ای در طلا کشف کرده‌ایم که قبلا کاملا ناشناخته بود و یافته‌های ما نشان می‌دهد که طلا به خوبی و بدون ضرر می‌تواند دارو را به داخل سلول ببرد.

وی افزود: هنوز برای اینکه بتوان این کار را برای بیماران انجام داد باید کارهای زیادی انجام دهیم اما این یک قدم رو به جلو است و ما امیدواریم که جراحان بتوانند در آینده چنین چیزی را در بدن کار بگذارند و فقط داروی شیمی‌درمانی را داخل سلول سرطانی فعال کنند و از عوارض آن در بافت‌های سالم جلوگیری کند.

دکتر "ایان مک‌کارتی"(Ian McCarthy) از انجمن تحقیقات سرطان انگلیس می‌گوید: این روش‌ها به خصوص در مورد تومورهای مغز و سرطان‌هایی که دسترسی به بافت ناسالم دشوار است به پیشرفت درمان کمک می کند. قدم بعدی این است که آیا استفاده از این روش‌ها در انسان بی‌ضرر است یا نه، عوارض کوتاه مدت و درازمدت آن چیست و آیا این روش بهتری برای درمان سرطان‌هاست یا نه.

یکی از مهمترین مشکلات در درمان سرطان این است که همراه با سلول‌های سرطانی سلول‌های سالم هم از بین می‌روند. در شیمی‌درمانی، دارو به تمام بدن می‌رسد در حالی که هدف فقط سلول‌های سرطانی است.

در پرتو درمانی می‌توان محل تابش پرتو را محدودتر کرد اما در هر حال پرتو به برخی سلول‌های سالم هم آسیب می‌رسانند.

در جراحی گاهی برداشتن تومور نیازمند قربانی کردن بخشی از بافت سالم اطراف آن است که مثلا در تومورهای مغزی از بین رفتن این بافت‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن برخی کارکردهای فرد شود. علاوه بر این جراحی ممکن است تعدادی سلول سرطانی را جا بگذارد. به همین دلیل در بسیاری موارد جراحی با شیمی درمانی یا پرتو درمانی تکمیل می‌شود.

این باعث ایجاد عوارض جانبی شدیدی برای بیماران می شود، عوارضی که بخشی از آن محصول از بین رفتن سلول‌های سالم است.

بنابراین در سال‌های اخیر روشی که بتواند فقط سلول‌های سرطانی را هدف قرار دهد به یکی از خطوط مقدم تحقیقات سرطان تبدیل شده است.

طلا عنصری است که به ندرت با مواد دیگر واکنش شیمیایی می‌دهد. به هم دلیل در بدن ایجاد واکنش حساسیتی یا ایمنی نمی‌کند، کوچک است و سمی هم نیست.

نانوذرات طلا یکی از بهترین داروبرهایی است که تا به حال شناخته شده است. این ذرات طلا را می‌توان به یک رزم‌ناو تشبیه کرد. وقتی یک رزم‌ناو به جنگ می‌رود، آن را با انواع و اقسام موشک‌های هدایت شونده مجهز می‌کنند. اگر این رزم‌ناو ذره طلا باشد، یعنی اینکه بسیار کوچک (یک صدم اندازه گلبول قرمز) و رادارگریز است و می‌تواند از موانع طبیعی و فیزیولوژیک بدن یا بافت‌های سخت بگذرد.

سلول‌های سرطانی، یا همان دشمن، آنتن‌هایی (گیرنده‌هایی) دارند متفاوت با سلول‌های طبیعی، که با آنها رد مواد مورد نظر خود را می‌گیرند. دانشمندان برای مبارزه هوشمند با سلول‌هایی سرطانی از این آنتن‌ها به عنوان نقاط هدف استفاده می‌کنند. به این منظور رزم‌ناو یا همان ریزذرات طلا را با موشک‌هایی که این آنتن‌ها را ردیابی کرده مجهز می‌کنند. به عبارت دیگر مجموعه‌ای از مولکول‌های مختلف روی این ریزذره‌ها سوار می‌شود که هر کدام کارکرد خود را دارد.

همچنین این رزم‌ناو تجهیزاتی دارد که بتواند خود را به سلول سرطانی برساند و همراه با سلاح‌هایش از دیواره سلول بگذرد (اندوسیتوز)، یا روی سلول سرطانی را نشانه بگذارند که دیگر سلول‌ها و مولکول‌های بدن بتوانند آن را شناسایی کنند. کوچکی این ذرات به آن‌ها امکان می دهد از سوراخ‌های کوچک دیواره سلول‌های سرطانی بگذرد و وارد آن شود.

گاهی می‌توان از این ریزذرات طلا که وارد سلول شده به عنوان ستون پنجم استفاده کرد که موقعیت دشمن (سلول سرطانی) را نشان می‌دهد و بعد با پرتو لیزر به آن حمله کرد. این پرتو لیزر باعث گرم شدن و جوش آمدن آب درون سلول می‌شود و در آن ایجاد حباب می‌کند. حباب‌ها بزرگ شده و می‌ترکند و به سلول سرطانی آسیب می‌زنند. گاهی هم این ذرات و سلاح‌های همراه مانع از تقسیم شدن سلول سرطانی می‌شوند.

 

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

 افتتاح صفحه رسمی اپل در اینستاگرام


باشگاه خبرنگاران جوان: این روزها صفحات اجتماعی سهم بسیار زیادی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند و از نظر جذب کاربر در نقطه بالایی قرار دارند. از طرفی بعضی از شرکت های تولیدکننده وسایل مختلف این شبکه های اجتماعی را وسیله ای برای تبلیغ محصولات خود قرار داده‌اند و از این طریق قصد دارند از کاربران بیشمار این شبکه ها برای افزایش فروش محصولاتشان استفاده کنند.

در این بین شرکت های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نیز دست به کار شده و هر کدام صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام ساخته‌اند. شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ ، ال جی و هواوی نیز در اینستاگرام صفحه دارند.

گفتنی است؛ اخیرا شرکت اپل نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه ایجاد کرده است. اپل تا کنون در صفحه اینستاگرام خود هیچ تصویری از محصولاتش قرار نداده و گویا قصد تبلیغ محصولاتش را ندارد، اما ظاهرا تصاویری که در این صفحه قرار می‌گیرند توسط گوشی های هوشمند ساخت شرکت اپل گرفته شده اند. صفحه اپل در ایسنتاگرام با نام «apple» کمتر از 24 ساعت است که راه‌اندازی شده و تا کنون نزدیک به 310 هزار دنبال کننده دارد.

 

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

 

برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟

زوم تک:در زمان خرید لپ تاپ همیشه به این فکر می کنیم که چه برندی را بخریم؟ برند لپ تاپ می تواند به اندازه ویژگی های مهم آن برای کاربران دارای اهمیت باشد. طبق آمار و ارقامی که هر ساله منتشر می شود می توان به این موضوع پی برد که کدام برند در میان کاربران بیشتر اهمیت داشته است.

طبق آمار های سال ۲۰۱۷ برندهای لپ تاپ به ترتیب:

۱) لنوو ۲) ایسوس ۳) دل ۴)اچ پی ۵) اپل ۶) ایسر ۷)ام اس ای ۸) ریزر ۹) سامسونگ ۱۰) مایکروسافت توانسته اند مقام کسب کنند.

رتبه بندی لپ تاپ هادر این رتبه بندی شاید برایتان جالب باشد که چرا اپل که برندی مطرح است جایگاه ۵ را بدست آورده در حالی که در سال های ۲۰۱۰تا۲۰۱۶ این برند همیشه حرف اول را در بین کاربران زده است . علت این افت قیمت محصولات اپل است که ترجیحا می دانیم قیمتی بالا دارد و برخی از کاربران تهیه چنین بودجه ی برایشان مقدور نیست .

رتبه بندی برندها در سال ۲۰۱۷

۱- لنوو (۹۰ از ۱۰۰)

یکی از بهترین لپ تاپ های که توانسته است در امسال از ۵۸ درصد از استفاده کنندگان آن امتیاز خوبی کسب کند و همچنین در بین کاربران محبوب باشد ، لنوو بوده است . محصولات این کمپانی از باتری فوق العاده قوی بهره مند شده اند که می توانیم بگوییم ویژگی خاص کیبورد در Yoga Book و صفحه نمایش وفوق العاده محصول Yoga910از دلایل محبوبیت آن در محصولات لنوو بوده است.

۲- ایسوس (۸۶ از ۱۰۰)

محصولات ایسوس هم از نظر کیفیت عالی هستند و هم به دلیل قیمت مناسبی که دارند در میان کاربران بسیار محبوب شناخته شده اند. در برخی از محصولات ایسوس طراحی های بسیار زیبایی به چشم می خورد که بی شک نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

۳- دل (۸۳ از ۱۰۰)

یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های که در بازار است لپ تاپ Dell XPS 13 و Dell XPS 15 می باشد . این کمپانی برای بدست آوردن موفقیت اقدام به ارائه گارانتی بلند مدت برای کاربران نموده است.

۴- اچ‌پی (۸۲ از ۱۰۰)

این کمپانی هم مانند دل اقدام به ارائه گارانتی های بلند مدت نموده است و خط تولید الترابوک ها را به راه انداخته است ؛ همان طور که مشاهده می کنید اچ پی توانسته است رتبه ۴ را به خود اختصاص دهد و در بین کاربران خود محبوب باشد .

۵- اپل (۷۸ از ۱۰۰)

اپل را معمولا با قیمت گران می شناسند همین امر سبب شده است که رتبه ۵ را در امسال کسب کند. مک‌بوک‌های که توسط این کمپانی تولید می شوند از نظر قدرت و ظرافت حرف اول را می زنند.

۶- ایسر (۷۸ از ۱۰۰)

کمپانی ایسر با فروشندگان کامپیوتر هماهنگی زیادی داشته است همچنین لپ تاپ های بسیار خوش ساختی را داشته است ؛ محصولات این کمپانی عموما در رده متوسط قرار دارند . با وجود می بینیم که این کمپانی در جایگاه ۶ در سال ۲۰۱۷ قرار داشته است.

۷- ام اس ای (۷۶ از ۱۰۰)

جایگاه ۷به MSI اختصاص داشته است . متاسفانه این کمپانی خدمات پس از فروش خوبی را برای محصولات خود در نظر نداشته و همین موضوع سبب شده که در جایگاه۷ باشد . البته دقت داشته باشید که این کمپانی محصولات زیادی برای بازی کردن دارد.

۸- ریزر (۷۳ از ۱۰۰)

همانند MSI این کمپانی هم خدمات پس از فروشی را به مشتریان ارائه نکرده است ولی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و الترابوک‌های زیادی از این کمپانی را در بازار مشاهده می نماییم .

۹- سامسونگ (۶۸ از ۱۰۰)

متاسفانه سامسونگ هم مانند دو برند MSI و ریزر خدمات پس از فروش خوبی ندارد و در جایگاه ۹ قرار گرفته است .

۱۰- مایکروسافت (۶۶ از ۱۰۰)

این کمپانی در جایگاه ۱۰ قرار گرفته و علت این موضوع تولید نکردن محصول جدید بوده است. تنها محصول جدید این کمپانی سرفیس بوک است که دارای کاربردی عادی در بین محصولات آن می باشد.

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

 

 روباتی که پیام های تمسخرآمیز را درک می کند

مهر:محققان دانشگاه MIT نوعی روبات هوش مصنوعی به DeepMoji ساخته اند. در ساخت این برنامه هوش مصنوعی از ۱.۲ میلیارد توییت استفاده شده است. روبات مذکور هر توییت را تحلیل و ۶۴ ایموجی محبوب را شناسایی کرد که برای بیان معانی به کار می روند.

یاد راهوان استادیار دانشگاه MIT در این باره می گوید: چون در فضای آنلاین نمی توانیم منظورمان را در صوت یا زبان بدن نشان دهیم، از ایموجی ها استفاده می کنیم.

درهمین راستا هوش مصنوعی یاد گرفت رابطه بین نوع خاصی از زبان و ایموجی برقرار کند.

الگوریتم این هوش مصنوعی می تواند لحن پیام های توییتر را رمزگشایی کند. محققان معتقدند با استفاده از آن می توان خشونت های آنلاین را کنترل کرد.

این روبات با تعبیر هر ایموجی موجود در متن می تواند معنای احساسی متن را درک و تمسخر را ردیابی کند.

از این روبات علاوه بر شناسایی خشونت آنلاین می توان برای نظرسنجی درباره برندها یا بهبود تقابل انسان و برنامه های هوش مصنوعی استفاده کرد.

 

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

 

منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

سامسونگ نسخه مقاومتری از گلکسی S۸، پرچمدار جدید خود رونمایی کرده است. این دستگاه به نام «گلکسی S۸ Active» با مواد اولیه ای تولید شده که در تجهیزات نظامی به کار می رود و به جای لبه های خمیده، نمایشگری مسطح با طراحی سنتی و باتری بزرگتر و قدرتمند تر (۴ هزار میلی آمپر) دارد. در کنار این موارد یک قاب فلزی و ضربه گیر از دستگاه در برابر ضربه، ساییدگی، چرخش و سقوط از ارتفاع ۱.۵ متری محافظت می کند.

سامسونگ درباره دستگاه جدید می گوید: این موبایل در برابر ضربه، آب، لرزش و گرد وغبار مقاوم است.

گلکسی S۸ Active مجهز به دوربین هوشمند، ۶۴ گیگابایت ذخیره قابل افزایش و سریع ترین پردازشگر کوالکام است.

همچنین در بخش امنیتی نیز اسکنر اثر انگشت و قرنیه در آن به کار رفته است.

علاوه بر آن دارای فناوری Knox یک بستر امنیتی موبایل (دارای درجه نظامی) است که برای حفاظت از یکپارچگی دستگاه ساخته شده است.

 

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

 

بازوی روباتیک نرم برای جراحی داخلی ساخته شد

امروزه جراحی های کوچک غیر تهاجمی قابلیت حل بسیاری از چالش های سلامتی را دارند. در همین راستا گروهی از محققان هاروارد یک بازوی روباتیک ساخته اند که هنگام ورود اندوسکوپ به بخش های داخلی باریک و مسطح است اما در صورت نیاز به حالت چندبعدی در می آید و تمام ابزارهای مورد نیاز جراحان را در خود دارد.

برخلاف ابزارهای معمول جراحی که جنس سختی دارند، این روبات دارای طراحی هیبدریدی است که شامل یک اسکلت سخت با پوششی از مواد نرم است. جالب آنکه این روبات قابلیت لمس نیز دارد و می تواند به جراح نشان دهد بازوی روباتیک دقیقا کجا قرار دارد، چه بخشی از بدن را لمس و چگونه حرکت می کند.

این روبات با ترکیب اجزای نرم و سخت، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ابزارهای خشک جراحی دارد. یکی از بخش های نرم آن شامل یک کاپ مکنده است که می تواند بافت های داخلی را هنگام عملیات بهتر کنترل کند. همچنین دستگاه دارای محرکی است که با آب کار می کند و در حالت معمول مسطح است اما در صورت نیاز چند بعدی می شود.

به گفته محققان روش تولید روبات مذکور بسیار ساده است بنابراین عرضه تجاری آن بسیار راحت خواهد بود. علاوه بر آن می توان دستگاه را برای جراحی های پیچیده در ریه و مغز کوچکتر طراحی کرد.

در حال حاضر محققان به طور آزمایشی این روبات را در شکم خوک استفاده کردند. اما این مراحل اولیه است و قبل از به کارگیری روبات در انسان، باید آن را در حیوانات زنده آزمایش کرد.

 

 نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان می‌آیند/برترین و بدترین برند تولید کننده لپ تاپ کدامند؟/ منتظر موبایل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشید

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *