نیروهای مسلح ونزوئلا به دنبال تهدیدهای ترامپ رزمایش برگزار کردند

0:51 - 05 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۹۶۷
جنگنده ها، تانک ها، دویست هزار عضو نیروهای مسلح ملی بولیواری (FANB) و هفتصد هزار نیروی ذخیره و شبه نظامی در این رزمایش شرکت کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،نیروهای مسلح ونزوئلا در پی تهدیدهای نظامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رزمایش سراسری برگزار کردند.

به نقل از تارنمای شبکه الجزیره، جنگنده ها، تانک ها، دویست هزار عضو نیروهای مسلح ملی بولیواری (FANB) و هفتصد هزار نیروی ذخیره و شبه نظامی در این رزمایش شرکت کرده اند.


نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در توئیتر نوشت: مردم و FANB از سرزمین و تمامیت کشور دفاع می کنند.
به گزارش رویترز، تلویزیون دولتی ونزوئلا در بیانیه ای درباره رزمایش روز شنبه گفت: با توجه به تهدیدهای زیاده خواهانه آمریکا، لازم است همه کسانی که بین 18 تا 60 سال سن دارند به نیروهای دفاعی کشور ملحق شوند.


تصاویر تلویزیون دولتی ونزوئلا جوانان و افراد پیری را نشان داد که وارد مراکز ثبت نام نیروهای ذخیره می شوند. اما به نظر نمی رسد به جز حامیان حزب حاکم سوسیالیست، هواداران سایر احزاب و گروه ها در این سربازگیری شرکت کرده باشند.


در همین حال، تصاویر زنده ای از سخنرانی فرماندهان و تمرینات نظامی پخش شد.


ترامپ دو هفته پیش ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کرد و روز جمعه گذشته نیز با امضای فرمانی، موسسات مالی آمریکایی را از انجام هرگونه همکاری و تجارت مالی با دولت و شرکت ملی نفت ونزوئلا منع کرد.


ماه گذشته پس از آنکه مجلس موسسان تشکیل شد، بحران در ونزوئلا اوج گرفت. این مجلس که اختیار قانونگذاری را دارد جایگزین کنگره ونزوئلا شده که در آن مخالفان مادور اکثریت را در اختیار داشتند.


مادور گفته مجلس موسسان تنها امید ونزوئلا برای احیای صلح و استقرار آرامش پس از ماه ها تظاهرات در این کشور است.


کشورهای آمریکایی تشکیل این مجلس 545 عضوی را مصادره قدرت توسط مادورو می دانند.
واشنگتن نیز در مخالفت با تاسیس مجلس موسسان در ونزوئلا تحریم هایی علیه این کشور وضع کرد. ترامپ نیز از احتمال اقدام نظامی علیه ونزوئلا سخن گفت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *