هزاران مسلمان روهینگیا از بیم خشونت ارتش میانمار به بنگلادش گریختند

15:19 - 05 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۲۲۷
مقامات امنیتی بنگلادش گزارش دادند هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا که در پی خشونت‌های اخیر ارتش میانمار بی‌خانمان شده‌اند در تلاش برای ورود به بنگلادش هستند.

خشونت ارتش میانمار هزاران مسلمان روهینگا را به بنگلادش فراری دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات امنیتی بنگلادش گزارش دادند هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا که در پی خشونت‌های اخیر ارتش میانمار بی‌خانمان شده‌اند در تلاش برای ورود به بنگلادش هستند.

در پی خشونت‌های اخیر و درگیری در منطقه «راخنین» حدود 100 نفر از مسلمانان جان خود را از دست داده‌اند.

 بر اساس اعلام مقامات امنیتی بنگلادش بیش از 4 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا خود را به نزدیکی رود «نف» که در مرز میان بنگلادش و میانمار قرار دارد، رسانده‌اند.

مسلمانان روهینگیا در میانمار سال‌هاست که با سرکوب گسترده از سوی ارتش این کشور مواجه هستند و در اغلب موارد نیروهای دولتی و امنیتی میانمار نیز از اقدامات علیه مسلمانان حمایت می کنند.

این وضعیت درحالی است که دولت میانمار از ورود کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به این کشور برای بررسی وضعیت مسلمانان جلوگیری کرده است.

چندی پیش نیز حدود هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش آواره شدند و پس از خروج از میانمار اجازه ورود به بنگلادش را نیز نداشتند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *