میکروب‌های روده عامل بروز افسردگی افراد

9:46 - 06 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۳۶۶
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد میکروب‌های روده نقش مهمی در ابتلای فرد به افسردگی دارند.
میکروب‌های روده عامل بروز افسردگی افرادبه گزارش گروه فضای مجازی ،محققان دانشگاه کورک ایرلند در مطالعه خود به بررسی رابطه بین باکتری‌های روده و مولکول‌های زیستی موسوم به miRNA در مغز پرداختند. این نتایج روی موش‌ها نشان داد تعداد زیادی از miRNA‌ها در بدن موش‌های بدون باکتری تغییر کرده‌اند.

این موش‌ها که در محیط‌های بدون میکروب رشد کردند، به طور معمول اضطراب غیرطبیعی، نقص در اجتماعی بودن و شناخت و رفتار‌های مشابه افسردگی را نشان دادند.

دکتر جرارد کلارک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: ثابت شده است که میکروب‌های روده بر miRNA در آمیگدال و قشر پرفرانتال مغز تاثیر می‌گذارند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که ممکن است، این miRNA‌ها بر فرایند‌های فیزیولوژیکی که پایه‌ای برای عملکرد سیستم عصبی مرکزی در مناطق مغزی هستند، مانند آمیگدال و قشر پیشانی، که به شدت در اضطراب و افسردگی دخالت دارند نیز تاثیر گذارند.

miRNA، توالی کوتاه نوکلئوتیدی است بلوک‌های ساختاری DNA و (RNA که بر تجلی ژن‌ها تاثیر می‌گذارد. اعتقاد بر این اختلال در تنظیم یا عملکرد miRNA یک عامل اصلی اختلال روانپزشکی مرتبط با استرس، بیماری‌های اعصاب مانند ام‌اس و پارکینسون و اختلالات جنسی است.

نتایج این تحقیق در حال حاضر روی موش‌ها موفقیت آمیز بوده است، اما تبدیل شدن آن به روشی درمانی برای درمان بیماری‌های روانی و اعصاب همچنان نیاز به مطالعه دارد.
 
 
 
 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
منبع: مهر


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *