هنرمند، پزشک روح و روان مردم است

13:30 - 06 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۵۳۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مسعود صالحي با بیان اینکه هنرمند رسالت دارد تا از طريق قدرت شناخت و انتخاب و خلق آثار هنري، پيام اجتماع را منتقل کند، گفت: هنرمند، پزشک روح و روان مردم است.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مسعود صالحی، هنرمند خوش‌نویس و از هنرمندان مرکز تجسمی حوزه هنری با اشاره به بخشی از سخنان امام (ره) و ارتباط آن با هنر و انسان به سایت مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: ایشان معتقد بودند که هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها؛ به این معنا که اثری می‌تواند هنر باشد که جهت داشته باشد و هدف آن معرفی خدا و دین باشد. این رسالت واقعی هنر است و هنری که در جهت معرفی دین خدا نباشد، هنر نیست.

او به این نکته اشاره داشت که هنر از موسیقی گرفته تا هنرهای تجسمی در زندگی عموم جامعه جریان دارد و شبکه‌های مجازی سهم بزرگی در اشاعه و معرفی هنر دارند و سبب شده‌‌است تا نگاه مخاطب نسبت به هنر تغییر کند و به نوعی بهتر شود. حتی بارها اتفاق افتاده که مخاطب با حضور در نمایشگاه‌های هنری و دیدن آثار هنری، از حال خوب خود سخن گفته‌است و این نتیجه و تاثیر رنگ و فرم است.

صالحی معتقد است: اگر یک هنرمند با تجربه با استفاده از تکنیک خاص خود یک اثر هنری خلق کند، این امر در اثر هنری هویداست و توسط کارشناسان امر مورد تایید و تاکید قرار می‌گیرد. در این میان اهمیت دارد تا نگاه‌، شخصیت و درونیات هنرمند نیز در اثر بروز پیدا کند و به قول معروف یک اثر هنری تبدیل به امضای شخصی هنرمند شود.

وی هنرمند را رسول عنوان کرد که رسالت دارد تا از طریق قدرت شناخت و انتخاب و خلق آثار هنری، پیام اجتماع را منتقل کند؛ چراکه هنرمند، پزشک روح و روان مردم است. هنر ماورایی است.

به گفته صالحی، هنرمند همواره در طول زندگی خود نیازمند مطالعه و کشف است و هر زمان که بگوید به پایان زندگی هنری خود رسیده‌، یعنی مرگ خود را اعلام کرده‌است. این درحالی است که بسیاری از آثار هنرمندان بزرگ این مرز و بوم، با وجود آنکه سال ها پیش خلق شده‌اند اما هنوز هم امروزی هستند؛ چراکه پیامی به سوی عالم والا دارند و این پیام همیشگی است.

این هنرمند درخصوص تاثیر تکنولوژی در حوزه هنرهای تجسمی اذعان داشت: تکنولوژی کارها را آسان‌تر کرده‌است و ابزاری است برای سرعت بخشیدن به امور و البته باید توجه داشت که چگونگی استفاده از این ابزار بسیار اهمیت دارد و آن هم به دید هنرمند وابسته است.

مسعود صالحی این روزها فعالیت خوش‌نویسی در حوزه چلیپانویسی را در دست دارد و دراین باره گفت: درحال حاضر چلیپانویسی اشعاری از خیام را در دست دارم. مجموع این آثار که با خط نستعلیق کار شده‌اند، حدود 100 تابلو 40 در 60 است که بعد از انجام تذهیب، برای چاپ در کتاب یا برگزاری نمایشگاه آماده خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *