رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تامین روشنایی و انرژی برق خانه با باتری لپ‌تاپ + تصاویر

15:41 - 06 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۶۱۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
محققان توانستند با استفاده از باتری‌های بازیافتی لپ‌تاپ وسیله‌ای بسازند که می‌تواند انرژی برق مورد نیاز یک خانه را تامین کند.
به گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از neowin،محققان شرکت تسلا موفق شدند با استفاده از باتری‌های بازیافتی چند لپ‌تاپ، «دیوار انرژی» (powerwall) بسازند که می‌تواند برق مورد نیاز منازل را تامین کرده و انرژی خورشیدی را برای استفاده شبانه در منازل ذخیره سازی کند.

 برای جایگزینی گزینه مقرون به صرفه‌تر و با کارایی یکسان استفاده از باتری‌های بازیافت شده لپ‌تاپ‌ها می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای پاوروال‌های گرانقیمت محسوب شود.

در ساختن این «دیوارانرژی» (powerwall) از ۱۸۶۵۰ باتری لیتیومی بازیافتی استفاده شده و با توجه به اینکه هزینه خرید هر یک از این باتری‌ها بیش از ۵ دلار نیست هر فرد می‌تواند بر اساس توان اقتصادی و میزان نیاز خود این وسیله را بسازد.

قیمت این «دیوار انرژی» در بازار ۵۵۰۰ دلار است و برای بسیاری از شهروندان هزینه زیادی محسوب می‌شود.

«جو ویلیامز» (Joe Williams) یکی از محققان سازنده این «پاوروال» مدعی شده است که از این طریق به راحتی توانسته برق مورد نیاز در منزلش را تامین کند.

«پاوروال» (powerwall) تسلا قادر است ۱۴ کیلووات ساعت انرژی تامین کند این در حالی است که نمونه‌های شخصی‌ساز آن تا ۲۸ کیلووات ساعت انرژی هم فراهم آورده‌اند.
 
 
 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 
منبع:تسنیم


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *