عرصه برای معرفی آثار تجسمی بسیار گسترده شده است

12:30 - 08 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۲۳۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رئیس حوزه هنری گفت: امروز عرصه برای معرفی آثار تجسمی بسیار گسترده شده و نیازی نیست که همچون گذشته آثار را چاپ و در بین مردم توزیع کنیم. مخاطبان بسیاری در فضای مجازی پیگیر هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوره هنری، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با اشاره به افتتاح نمایشگاه خط «کرشمه‌های قلم» اظهار کرد: یکی از عناصر اساسی مرکز تجسمی حوزه هنری، بخش خوش‌نویسی است. خوشبختانه خوش‌نویسان بزرگی هم در این بخش به جامعه معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، خط «معلی» توسط حمید عجمی در سال ۱۳۷۸ به مجموعه خط‌های زبان فارسی افزوده شد. مجموعه خوش‌نویسان حوزه هنری مجموعه خلاق و خوش فکری هستند و مدام نوآوری را در آثارشان می‌بینیم. در عین حال مجموعه با صفایی هستند. اگر بخش خوش‌نویسی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری وجود نداشت، این مرکز ناقص بود.

مومنی‌شریف همچنین خاطرنشان کرد: امروز عرصه برای معرفی آثار تجسمی بسیار گسترده شده و نیازی نیست که همچون گذشته آثار را چاپ و در بین مردم توزیع کنیم. مخاطبان بسیاری در فضای مجازی پیگیر هنرهای تجسمی هستند.

رئیس حوزه هنری با اشاره به رونمایی نقاشی از محسن حججی، شهید مدافع حرم که توسط محمدعلی نادری هنرمند جوان بوشهری خلق شده است، تصریح کرد: برنامه رونمایی از نقاشی شهدای مدافع حرم، از ابداعات شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است و نشان می دهد ایشان به مسائل روز اهتمام دارند.

وی گفت: زمانی که حادثه‌ای همچون شهادت شهید حججی رخ می‌دهد، هنرمندان هنرهای تجسمی به سرعت واکنش نشان می‌دهند. ساعتی از شهادت شهید محسن حججی نگذشته بود که هنرمند هنرهای تجسمی، آقای روح الامینی اثری کشیدند و تا خارج از مرزها هم اثر ایشان بازتاب داشت. در ادامه نیز هنرمندان دیگر کشورمان بر روی این موضوع کار کردند.

گفتنی است نمایشگاه منتخبی از آثار خوش‌نویسان مرکز تجسمی حوزه هنری با عنوان «کرشمه‌های قلم» در نگارخانه ابوالفضل عالی به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه آثاری از حمید عجمی، صداقت جباری، حسین غلامی، مسعود صالحی، سعید نقاشیان، علیرضا امین مقدم و حشمت الله نوروزی روی دیوار رفته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *