رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از اعلام تورم مردادماه تا شکایت از سازمان توسعه تجارت/ افزایش قیمت آهن در بازار

12:19 - 10 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۷۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای متنوعی شامل برگزاری همایش بانکداری اسلامی، مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزایش قیمت آهن در بازار، نشست خبری سرپرست وزارت نیرو، اعلام تورم مرداد ماه از سوی مرکز آمار و موارد مشابه بوده است.

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت؛به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای متنوعی شامل برگزاری همایش بانکداری اسلامی، مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزایش قیمت آهن در بازار، نشست خبری سرپرست وزارت نیرو، اعلام تورم مرداد ماه از سوی مرکز آمار و موارد مشابه بوده است.

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در بیست وهشتمین همایش بانکداری اسلامی گفت: بهبود فضای کسب و کار و احیای بنگاه‌های کوچک و متوسط، مدیریت نوسانات هیجانی نرخ ارز و کاهش بودجه دولت به منابع حاصل از درآمدهای نفتی، اصلاح فرآیند واگذاری ها و تسهیل مردمی سازی اقتصاد نیز از دیگر دستاوردها است.

در این همایش محمد نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری گفت: تصور این است که در اقتصاد اسلامی اگر عقد معامله ای صورت می گیرد ظواهر و قواعد شرعی را در آن معامله رعایت کنند اما این تمام داستان نیست.

 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوری نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی گفت: باید 955 هزار فرصت شغلی در سال برای تامین نیاز کشور ایجاد شود که نیازمند سرمایه گذاری 770 میلیارد تومانی در این زمینه است.

و در نهایتولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در همایش بانکداری اسلامی گفت: مهار انتظارات تورمی و حل معضل موسسات غیرمجاز از جمله اقدامات مهم بانک مرکزی بوده است.  سیف  در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به فاصله زمانی اجرای طرح یکسان سازی نرخ سود بانکی گفت: فاصله زمانی در نظر گرفته شده در نهایت سپرده‌های کوتاه مدت افراد در بانک‌ها را به بلند مدت تبدیل می‌کند.

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با حضور معاون اول رئیس جمهور، نعمت‌زاده و محمد شریعتمداری وزیر جدید این وزارتخانه برگزار شد.

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت:وزارت نیرو برنامه ۱۰۰ روز خود را به دولت ارائه داده و وقفه ای در برنامه های این وزارتخانه به دلیل انتخاب نشدن وزیر جدید ایجاد نشده است.

در حوزه خودرو و پس از گذشت پنج هفته از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو که دلیل آن به روشنی مطرح نشد، انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت شکایت کرد.فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با تأیید شکایت از سازمان توسعه تجارت، گفت: تا آخرین مرحله شکایت خود را برای احیای حقوق واردکنندگان پیگیری خواهیم کرد.

سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به واریز سود سهام عدالت مشمولینی که بعد از ارائه شماره شبا فوت شده‌اند گفت: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز 47 میلیون و 200 نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.همچنین مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به نحوه پرداخت بدهی شرکت اعتماد مبین به سازمان خصوصی سازی گفت: شرکت اعتماد مبین بابت طلب‌ خود از دولت قرار است این طلب را با تهاتر به سازمان خصوصی‌سازی بابت بدهی مخابرات پرداخت کند.

در آستانه عید قربان و به جا آوردن سنت دیرینه ذبح دام در این ایام معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی از مردم خواست ذبح دام را در مراکز مجاز انجام دهند و همچنین گوشت آن را بعد از گذشت 24 ساعت توزیع کنند. مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به نظارت ۳ هزار و ۳۱۸ نفر بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در عید قربان سال جاری گفت: افراد قبل از مصرف گوشت قرمز ذبح شده در عید قربان حتما به مدت ۲۴ ساعت عملیات پیش‌سرد انجام دهند.

جواد حسین‌زاده معاون اقتصادی مرکز آمار ایران در مرداد ماه تورم ملی 7.9 درصد،‌ تورم شهری 7.7 درصد و تورم شهری 8.8 درصد بوده است.

بانک مرکزی به مناسبت عید سعید غدیرخم اسکناس نو ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی و مسکوک سکه نو از طریق شعب منتخب بانک های عامل توزیع می کند. برای مشاهده لیست شعب منتخب بر روی لینک کلیک کنید. 

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان با اشاره به افزایش 18 تا 20 درصدی قیمت شیرینی گفت: افزایش قیمت با احتساب جعبه شیرینی در نظر گرفته شده است و در واحدهای صنفی جعبه جز وزن شیرینی فروخته شده حساب نمی‌شود.
وی در توضیح شرایط بازار شیرینی با توجه به نزدیکی اعیاد پیش رو تصریح کرد: بازار فروش شیرینی نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است و استقبال چندانی از خرید شیرینی نمی‌شود ولی در اعیاد بازار به نسبت روزهای عادی تا حدودی بهتر می‌شود.

 محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات با اشاره به افزایش قیمت نامتعارف آهن در بازار گفت: قیمت ها در چند هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت که البته به مرور زمان تعدیل خواهد شد.

 

 بسته اقتصادی چهارم شهریور ماه

 بسته اقتصادی پنجم شهریور ماه

 بسته اقتصادی ششم شهریور ماه

بسته اقتصادی هفتم شهریور ماه 

 بسته اقتصادی هشتم شهریور ماه 

 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *