پارک لاله میزبان «حامیان آرزوهای کودکان» می‌شود

12:29 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۶۷
به مناسبت هفته دفاع مقدس، پایگاه حامی‌یابی در نمایشگاه یاد یاران پارک لاله آماده ثبت نام از مردم نیکوکار برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد است.

پارک لاله میزبان «حامیان آرزوهای کودکان» می‌شودبه گزارش گروه جامعه ، محمدهادی سیف، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به فعالیت کمیته امداد استان تهران در نمایشگاه هفته دفاع مقدس گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه یاد یاران نیکوکاران می‌توانند با حضور در پایگاه‌های جذب حامی نسبت به ثبت نام و اعلام حمایت مادی و معنوی خود از ایتام و خانوار‌های نیازمند کمیته امداد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این پایگاه‌ها علاوه بر جذب حامی، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست استان نیز به منظور کمک به خانوار‌های نیازمند تحت حمایت جمع آوری می‌شود، افزود: این نهاد در مناسبت‌های مختلف با برپایی پایگاه‌های حامی یابی در سطح مساجد، میادین و نمایشگاه‌ها نسبت به جذب حامی برای ایتام و خانوار نیازمند تحت حمایت اقدام می‌کند.

سیف بیان کرد: خیران می‌توانند با مراجعه به پایگاه کمیته امداد در نمایشگاه یاد یاران ضمن آشنایی با این طرح‌ها فرم ثبت نام را تکمیل و کمک‌های مادی و معنوی خود را به ایتام و خانوار‌های نیازمند تحت حمایت اهدا کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه "یاد یاران" همزمان با هفته دفاع مقدس در بوستان لاله برپا شده و به مدت دو هفته از تاریخ ۳۰ شهریور ۹۶ لغایت در معرض بازدید عموم قرار گرفته است، بیان کرد: در همین مدت زمان ثبت نام از خیران در طرح اکرام ایتام و محسنین و برآورده کردن آرزو‌های ایتام و فرزندان محسنین از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱ در غرفه‌های کمیته امداد انجام می‌شود.

سیف ادامه داد: هم اکنون هفت هزار و ۳۴ یتیم و ۱۲ هزار و ۷۷۳ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار دارند، که ۷۷۴ نفر از این فرزندان محسنین فاقد حامی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» محدود به ایام خاصی از سال نیست، افزود: در طول سال نیز خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان و یا شماره گیری سامانه گویای ۷۳۵۵ این نهاد حمایت مادی و معنوی ایتام و فرزندان محسنین را عهده‌دار شوند.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ از سوی کمیته امداد اجرایی شده است، افزود: طرح اکرام ایتام برای حمایت‌های مادی و معنوی از فرزندانی است که دست روزگار آن‌ها را از نعمت وجود پدر محروم کرده است.

سیف با اشاره به اینکه طرح محسنین هم از سال ۸۷ در کمیته امداد استان تهران پایه ریزی شد، گفت: طرح محسنین برای حمایت‌های مادی و معنوی از فرزندان خانواده‌های نیازمندی است پدر خانواده به دلیل کهولت، بیماری و از کار افتادگی و یا علل دیگرتوان اداره زندگی را ندارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران به اهداف اجرای طرح اکرام اشاره کرد و گفت: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و خانواده‌های نیازمند، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های نیازمند از جمله اهداف کمیته امداد برای اجرایی کردن طرح اکرام است.

وی بیان کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند به عنوان امین مردم حلقه وصل بین خیران و نیازمندان باشد و کمک‌های افراد خیراندیش را به سمت افراد نیازمند واقعی هدایت کند؛ این نهاد با نیازسنجی از ایتام و افراد تحت حمایت با حفظ حرمت و کرامت انسانی آن‌ها نسبت به رفع آن از طریق افراد خیرخواه تلاش می‌کند.

سیف به اجرای طرح حامی آرزو‌ها اشاره و عنوان کرد: قبل از ایام ماه رمضان از کودکان ایتام و محسنین خواسته شده بود آرزو‌های خود را به صورت دلنوشته بنویسند؛ نیکوکاران با شرکت در جشن رمضان و حضور در غرفه آرزو‌ها با اطلاع از رویا‌های کودکان تحت حمایت نسبت به برآورده کردن آن‌ها اقدام کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه به همت مردم خیراندیش تهران آرزوی بیش از هزار و ۶۰۰ یتیم و فرزند محسنین در ایام ماه رمضان برآورده شد؛ افزود: دوچرخه، تبلت، تلویزیون و انواع اسباب‌بازی، تخت خواب و ماشین لباسشویی به ارزش ۵۷۰ میلیون تومان از جمله هدایایی بود که خیران برای برآورده کردن آرزو‌ها به کودکان تحت حمایت این نهاد اهدا کردند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *