کارگران فرانسوی جایگاه‌های سوخت این کشور را بستند

10:46 - 03 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۱۸۸
اتحادیه‌های کارگری فرانسه در اعتراض به تصویب طرح اصلاح قوانین کارگری جاده‌های منتهی به جایگاه‌های سوخت را بستند.

کارگران فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل ، اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به طرح اصلاح قوانین کارگری امانوئل ماکرون روز دوشنبه مسیرهای ورود به جایگاه‌های سوخت در چند شهر را بستند.

امانوئل ماکرون برای ایجاد رونق و بهبود اقتصاد کم‌تحرک فرانسه روز 23 سپتامبر طرح اقتصادی را تصویب کرد که براساس آن آزادی عمل زیادی به کارفرمایان این کشور در استخدام و اخراج نیروی کار و همچنین گفتگو در خصوص شرایط کاری می‌دهد.

ماکرون مدعی است که این تغییرات اساسی در قوانین کاری در جهت رفع بیکاری در این کشور است، اما فیلیپ مارتینز رئیس اتحادیه کارگری «GGT»  طرح اقتصادی رئیس‌جمهور فرانسه را «کودتای اجتماعی» علیه کارگران خواند و به کارگران این اتحادیه فراخوان اعتراض داده‌است.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز دوشنبه همزمان در شهرهای جنوب، غرب این کشور مسیرهای منتهی به جایگاه سوخت را با قراردادن موانع مختلف در جاده بستند و همچنین در پی بستن بزرگراه‎های منتهی به شهر پاریس در شمال فرانسه هستند.

«پاسکال فاور» از مسئولان اتحادیه‌های کارگری فرانسه در گفتگو با رویترز می‌گوید: ما کاملا مصمم هستیم، تلاش داریم به حرکت و جنبش خود را تا زمانی ادامه دهیم تا کارگران در دیگر شهرهای فرانسه نیز اقدام به بستن جایگاه‌های سوخت کنند تا از این طریق امانوئل ماکرون را مجبور کنیم تا از طرح ضدکارگری خود عقب‌نشینی کند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *