نمایندگان پارلمان و سنای "افغانستان" در رسیدگی به مشکلات ناتوان هستند

19:45 - 04 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۴۵۵
بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به «فیفا» در گزارشی اعلام کرد که عملکرد سنا و پارلمان افغانستان نشان می‌دهد که آنها در رسیدگی به مشکلات مردم افغانستان ناکام و ناتوان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل مسئولان بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان امروز در یک نشست خبری نتایج بررسی این نهاد را از عملکرد سنا و پارلمان افغانستان اعلام کردند.

بر اساس گزارش این نهاد نمایندگان افغان در رسیدگی به مشکلات مردم افغانستان ناکام بوده‌اند اما در نظارت بر عملکرد دولت و تصویب قوانین نسبت به دوره‌های گذشته بهتر عمل کرده‌اند.

نعیم اصغری از مسئولان فیفا تصریح کرد که این نهاد عملکرد نمایندگان افغان را در دوره سیزدهم با دورخ یازدهم و دوازدهم مقایسه کرده است.

در گزارش این نهاد آمده است که حضور مداوم نمایندگان مردم افغانستان نیز در نشست‌های سنا و پارلمان این کشور نسبت به گذشته بهبود یافته و نمایندگان بیشتری در نشست‌های مجالس حضور دارند.

حسیب معترف یکی دیگر از اعضای فیفا اظهار داشت: تعلیق وظایف تعدادی از نمایندگان به دلیل غیبت طولانی توسط هیئت اداری پارلمان و سنای افغانستان باعث شده تا نمایندگان مردم حضور مداوم داشته باشند.

بر اساس گزارش فیفا، در نشست‌هایی که وزرا مورد استیضاح قرار می‌گیرند حدود 90 درصد از نمایندگان افغان حضور دارند اما در نشست‌های استماعی تنها 39 درصد از نمایندگان شرکت می‌کنند.

با این حال عملکرد نمایندگان افغان در رسیدگی به مشکلات مردم ناکام اعلام شده زیرا در 70 درصد از ساعات کاری، نمایندگان افغان درباره نظارت بر دولت این کشور صحبت کرده‌اند و تنها 27 درصد از اظهارات نمایندگان افغان در ساعت‌های کاری درباره مشکلات مردم بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *