بیش از ۶ هزار کودک علیه فلج اطفال در "هرات" واکسینه می‌شوند

22:18 - 04 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۴۵۶
رییس اداره بهداشت هرات گفت: پس از به پایان رسیدن دور اول واکسن فلج اطفال در هرات برای اطمینان بیشتر دور دوم واکسین فلج اطفال آغاز شد و 6 هزار و 345 تن از کودکان 5 ساله هرات واکسینه می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل عبدالحکیم تمنا رئیس اداره بهداشت هرات با اشاره به آغاز روند واکسن در دور دوم در هرات گفت: پس از به پایان رسیدن دور اول واکسن فلج اطفال در هرات برای اطمینان بیشتر دور دوم واکسین فلج اطفال آغاز شد و قرار است تا در این دوره 6 هزار و 345 تن از کودکان 5 ساله در شهر، شهرستان‌ها و روستاهای هرات واکسینه شوند.

وی افزود: در این دوره برای کودکان زیر 5 سال نیز قرص‌های کرم روده نیز درکنار واکسین فلج اطفال برای 380 هزار و 650 کودک از سوی مسوولان داده خواهد شد و اداره بهداشت هرات در برنامه واکسناسیون خود در نظر دارد تا هیچ کودکی بدون واکسینه نماند.

تمنا خاطرنشان کرد: با سرازیر شدن آوارگان از ولایت های دیگر افغانستان به هرات اداره بهداشت هرات آمادگی ان را دارد تا تمام کودکان را واکسینه کند و از تمام خانواده‌ها در هرات می‌خواهد تا با آنها همکار باشند و کودکان خود را واکسینه کنند.

طبق آمار وزارت بهداشت افغانستان 6 کودک مبتلا به فلج اطفال به ثبت رسیده و مسوولان اداره بهداشت هرات می‌گویند حوزه غرب افغانستان در سال 2 بار و در شهرستان‌هایی که امکان فلج اطفال وجود دارد نیز ماهی یکبار برنامه واکسینه فلج اطفال را عملی می‌کنند و تا حال در این حوزه کودکی مبتلا به فلج اطفال به ثبت نرسیده است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *