رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید اردوغان بر حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه

0:56 - 07 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۳۱۳
رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق را محکوم و از حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل ،به نقل از تلویزیون راشاتودی، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق را محکوم و از حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می‌کنیم. ما به همکاری‌های اقتصادی و سیاسی خود با روسیه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: در دیدار با دوستم پوتین درباره مسائل منطقه صحبت کردیم، این پنجمین بار است که با هم دیدار می‌کنیم. در طی این مدت روابطمان را بهبود بخشیده‌ایم و به دنبال گسترش بیشتر روابط هستیم.

اردوغان گفت: ما درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گفتگو کردیم. بهبود روابط تجاری از اصول گسترش روابط میان ترکیه و روسیه است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: در مقایسه با سال گذشته، تعداد گردشگران روس که به ترکیه سفر کرده‌اند حدود 22 درصد افزایش داشته است. ما می‌توانیم سطح تبادلات تجاری خود با روسیه را افزایش دهیم و امیدواریم بتوانیم آن را به یکصد میلیارد دلار برسانیم.

اردوغان افزود: انرژی یکی دیگر از مسائل مهمی بود که درباره آن صحبت کردیم. ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای از مهمترین موضوعات گفتگوهای دوجانبه بود. امیدواریم بتوانیم به زودی طرح‌های خود را عملی کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین درباره وضعیت سوریه و عراق صحبت کردیم. روسیه و ترکیه درباره تمامیت ارضی در عراق و سوریه توافق دارند. با پوتین در مورد لزوم حفظ یکپارچگی عراق توافق داریم. همه پرسی کردستان اشتباه بزرگی بود زیرا این اقدام باعث بر هم خوردن ثبات در منطقه می‌شود. همه پرسی کردستان عراق بر خلاف قانون اساسی عراق بود. بر خلاف تمام هشدارها، متاسفانه مقامات محلی این همه‌پرسی را برگزار کردند. به رئیس جمهور روسیه گفتم باید جلوی اشتباهات مقامات کُرد را بگیریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *