ایجاد درآمد پایدار مهمترین نیاز شهرداری/ آلایندگی هوا و ترافیک چالش های عمده تهران/ رفع معضلات پایتخت با تعامل بین بخشی

19:56 - 08 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۴۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رییس مجمع نمایندگان تهران از برگزاری نشست مشترک فراکسیون مدیریت شهری مجلس و اعضای شورای شهر با شهردار تهران در محل برج میلاد خبر داد و توجه به ایجاد درآمد پایدار شهرداری را از جمله موضوع مهم مطروحه در این نشست دانست.

ایجاد درآمد پایدار مهمترین نیاز شهرداری/ آلایندگی هوا و ترافیک چالش های عمده تهران/ رفع معضلات پایتخت با تعامل بین بخشی

به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت،فریده اولادقباد از برگزاری نشست مشترک فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس و اعضای شورای شهر با شهردار تهران در محل برج میلاد پیرامون مشکلات و موضوعات مختلف مدیریت شهری خبر داد و گفت: نمایندگان به فراخور مسائل مختلف مدیریت شهری بحث و گفت و گو کردند که یکی از مهمترین این موضوعات بحث درآمد پایدار شهرداری بود و در این رابطه مطرح کردیم که شهردار چه برنامه‌ای می‌تواند تدوین کند تا شهرداری به درآمد‌های پایدار دست یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بحث ۲ هزار میلیارد تومان از مالیات ارزش افزوده‌ای که قرار بود به تهران تعلق بگیرد، اما متاسفانه به شهرستان‌ها تعلق گرفت در این نشست مشترک مطرح شد، افزود: متاسفانه در برنامه ششم توسعه در حق مردم تهران جفا شده است و ۲ هزار میلیارد تومان از شهر تهران گرفتند و به شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص دادند؛ همچنین به موضوعاتی مانند آلایندگی تهران، اولویت بندی مسائل و مشکلات و همچنین بودجه شهرداری‌ها نیز اشاره داشتم.

وی یادآور شد: در شهر تهران تراکم فروشی نداریم و از سویی درآمد شهرداری‌ها نیز از این طریق و همچنین عوارض تامین می‌شود بنابراین با توجه به طلب‌های زیادی که شهرداری به نهاد‌های مختلف دارد بحث مدیریت شهری و درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها در این جلسه مطرح شد البته مهمترین چالشی که در کانون توجه تمامی مسئولان حاضر در این نشست مشترک قرار گرفت مباحث آلایندگی هوا، وضعیت حمل ونقل عمومی، فرونشست زمین و ترافیک پایتخت بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: معضلاتی مانند متکدیان، کودکان کار، معتادان متجاهر در این نشست مشترک نیز مطرح شد و از آنجایی که شهرداری متولی تمامی این مسائل نیست بنابراین باید با تعامل بین بخشی با نهاد‌های ذی ربط و اولویت بندی مناسب این مسائل را حل و فصل کند.

اولادقباد با یادآوری اینکه موضوع حاشیه نشینی تهران با توجه به مهاجرت بی رویه مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: توجه به حریم شهر تهران باید دغدغه مسئولان شهری باشد تا با افزایش جمعیت تهران مواجه نشویم.

وی افزود: همچنین یارانه‌ای که به بلیت‌های اتوبوس‌ها باید اختصاص پیدا می‌کرد و همچنین شهرداری مطرح کردند که این رییس سازمان برنامه و بودجه قول دادند که یارانه را پرداخت کنند، اما تاکنون پرداخت نکرده اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: حضور نمایندگان در این نشست مشترک بیشتر حمایتی بوده است؛ با توجه به ساختار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تهران بیشترین فعالیت‌های اقتصادی در این کلانشهر صورت می‌گیرد و از سویی بیشترین مالیات‌ها را نیز مردم این شهر پرداخت می‌کنند بنابراین با توجه به چالش‌های اساسی شهر تهران باید به بحث مالیات بر ارزش افزوده توجه داشت.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران، پیگیری قانون اختصاص دو میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای بهبود توسعه حمل ونقل عمومی و ریلی شهری را از موارد مطرح شده در این نشست مشترک دانست و گفت: متاسفانه این مبلغ محقق نشد و شهردار تهران از ما نمایندگان تقاضا کرد این موضوع را پیگیری کنیم؛ باید دید که چگونه می‌توان این مبلغ را محقق کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *