دشمنان می‌خواهند روحانیون را کنار بزنند و آنان را آماج حملات قرار می‌دهند/ جریان روحانیت همیشه با مردم بوده است

13:25 - 10 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۸۰۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت در هر مشکل و مسئله‌ای در کنار مردم بوده و شهدای روحانی نیز نقش مهمی در انقلاب و دفاع مقدس داشتند و دشمنان قصد دارند روحانیون را کنار بزنند و آنان را آماج حملات قرار می‌دهند، بنابراین حقایق باید نشان داده شود.

روحانیت همواره در کنار مردم و ملت است/ دشمنان قصد کنار زدن روحانیون از بین مردم را دارندبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، در نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم، گفت: برگزاری کنگره شهدای روحانی کار خوبی است، چرا که روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس حضور موثری داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل کنگره شهدای روحانی، عطر معنوی وسیعی در یک شهر و منطقه به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: روحانیت مهمترین نهادی است که دین و معارف اهل بیت را با خلوص به مردم رسانده است. ممکن است جریان‌های روشنفکری نیز در این زمینه ها کارهایی کرده باشند، اما این موضوعات به صورت موردی بوده است.

لاریجانی ادامه داد: کنگره شهدای روحانی می‌تواند نشان دهد که جریان روحانیت زنده است و در مسائلی که به نفع مردم و ملت است، پیشرو می باشد، حتی زمانی که مشروطه با مشکلاتی روبرو شد، به دلیل برخی از جریان‌های روشنفکری بود.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است، رئیس نهاد قانونگذاری در این نشست تصریح کرد: جریان‌های روشنفکری در زمان تشکیل رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع توجه نکردند و حزب توده نیز در آن سال ها از تشکیل این رژیم حمایت کرد و حتی در سال 42 برخی افراد ملی در مقالاتشان می‌نوشتند "سرزمین اسرائیل" و به اسم "سرزمین فلسطین" اشاره ای نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: جریانی که با انحرافات مقابله می کرد جریان روحانیت بود و آیت الله کاشانی در این زمینه جلسات برگزار می کرد و پیشرو بود، جریان روحانیت همیشه با مردم بوده است و شهدایی مانند شهیدان بهشتی، مطهری و باهنر در صدر انقلاب بوده اند، بنابراین اینکه نشان داده شود روحانیت در کنار مردم است، نکته خوبی است، همچنان که در زلزله اخیر کرمانشاه روحانیون در کنار مردم بودند.

لاریجانی گفت: روحانیت در هر مشکل و مسئله ای در کنار مردم بوده و شهدای روحانی نیز نقش مهمی در انقلاب و دفاع مقدس داشتند و دشمنان قصد دارند روحانیون را کنار بزنند و آنان را مورد آماج حملات قرار می دهند، بنابراین حقایق باید نشان داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نقش روحانیون در ایجاد وحدت بی بدیل است، بنابراین هرگونه کمک به برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم باید انجام و از این موضوع حمایت شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *