تونس خواستار دستگیری دو عضو موساد توسط اینترپل شد

6:00 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۱۳۹
مقام های تونسی از پلیس بین الملل (اینترپل) درخواست کردند دو عضو دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به دلیل ترور «محمد الزواری» شهروند تونسی در شهر «صفاقس» دستگیر کند.

تونس خواستار دستگیری دو عضو موساد توسط اینترپل شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از پایگاه خبری حقائق آنلاین تونس ، «سفیان السلیطی» سخنگوی دادگاه بدوی تونس اعلام کرد رئیس قضات تحقیق مرکز مبارزه با تروریسم، حکم بازداشت بین المللی دو شهروند خارجی را به اتهام ترور «محمد الزواری » محقق تونسی که در زمینه ساخت هواپیماهای سبک بدون سرنشین فعال بود، صادر کرد.


سفیان السلیطی افزود: به دلیل محرمانه بودن تحقیقات، امکان فاش کردن نام این دو عنصر موساد میسر نیست.


گفته شده الزواری در پی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بود و این باعث شد موساد وی را در فهرست ترور خود قرار دهد.


حماس در 16 نوامبر گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد موساد عامل ترور الزواری بوده است و عاملان ترور وی در شهر صفاقس تونس، با گذرنامه بوسنیایی وارد تونس شده بودند و عامل اصلی ترور ، افسری اطلاعاتی به نام «یوهان» بود و یک افسر دیگر از موساد به نام مستعار فتحی میدو با او همکاری می کرد.


15 دسامبر2016 (24 آذر)سال گذشته دو فرد مسلح 20 گلوله از فاصله بسیار نزدیک به الزواری که در خودرویش در شهر صفاقس بود، شلیک و او را ترورکردند .

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *