تاکنون اطلاعات 40 میلیون نفر در سامانه الکترونیک قوه قضائیه ثبت‌ شده است

11:29 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۰۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی گفت: تاکنون اطلاعات 40 میلیون نفر در سامانه الکترونیک قوه قضائیه ثبت‌ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، فراهانی در آئین افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان اهر اظهار کرد: نظارت ما بر این دفاتر 10 برابر کارمندان اداری است در مرحله اول شکوائیه‌ها، کلانتری‌ها و بقیه مراحل در این دفاتر و سامانه‌ها ثبت می‌شوند تا درنهایت ارباب‌رجوع فقط یک‌بار برای رسیدگی به پرونده خود به دادگستری مراجعه کند.

وی با بیان اینکه ما چندین هزار پرونده مسن در دادگستری استان داشتیم گفت: پرونده‌های مسن را با ارجاع شماره و مشخصات و با همکاری دادستان‌ها به فرمت الکترونیکی تبدیل شد و سبب شد چندین هزار نفر از سرگردانی نجات پیدا کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه هر 6 ماه یک‌بار عملکرد دادستان‌های استان را طی جلسه‌ای بررسی می‌کنیم عنوان کرد: همه عملکردهای کمی، کیفی، ماهیتی، شکلی، سرعتی دادستان‌های استان با جزئیات در سامانه‌های الکترونیکی ما وجود دارند و از این طریق بررسی می‌شوند.

فراهانی با بیان اینکه هر سازمانی اگر هزینه فناوری اطلاعات را پرداخت نکند باید در جای دیگر هزینه‌های گزاف‌تری متضرر شود گفت: ما آماری که از روسای دادگستری می‌خواستیم اکنون بسیار با جزئیات آن را در اختیارداریم برنامه ما باید پیشگیرانه باشد که راه‌حل آن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود که اکنون آن را با افراد دارای صلاحیت و آزمایش‌شده آغاز کرده‌ایم.

وی با ذکر اینکه هدف از ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از میان برداشتن صف‌های طولانی و تکریم ارباب‌رجوع است ابراز داشت: اهر اولین شهر بعد از تبریز است که دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آن افتتاح‌شده، مشاوره صحیح و هدفمند، حفظ بیت‌المال، ارائه خدمات باکیفیت، کاهش هزینه‌های مردم، ابلاغ‌های الکترونیک از مزایای این دفاتر هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه ما اکنون در ابتدای راه ماهانه بیش از یک میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داریم عنوان کرد: بسیاری از همکاران قضایی ما معتقدند که انقلابی در قوه دستگاه قضا ایجادشده است مکاتبات مطمئن بستر پزشکی قانونی، بالا رفتن کیفیت آراء صادره، رضایت مرجعان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آن‌ها از دیگر مزایای دفاتر الکترونیک است.

فراهانی بابیان اینکه تاکنون اطلاعات 40 میلیون نفر در سامانه الکترونیک ثبت‌ شده است گفت: این کار در بستر دولت الکترونیک انجام می‌شود گفت: نظارت ما بر این دفاتر 10 برابر کارمندان اداری است در مرحله اول شکوائیه‌ها، کلانتری‌ها و بقیه مراحل در این دفاتر و سامانه‌ها ثبت می‌شوند تا درنهایت ارباب‌رجوع فقط یک‌بار برای رسیدگی به پرونده خود به دادگستری مراجعه کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *