مهمترین هدف تشکیل ستاد صبر گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

12:00 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۰۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در اولین نشست ستاد استانی صبر گفت: با توجه به تاکید و تاثیر آموزه‌های دینی مبنی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا، مهربانی عفو و گذشت، ستاد استانی صبر تشکیل می‌شود.

مهمترین هدف تشکیل ستاد صبر  گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش ، بخشش ، عفو و گذشت در جامعه استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان بوشهر،  علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در اولین نشست ستاد استانی صبر (صلح، بخشایش و رضایت) گفت: با توجه به تاکید و تاثیر آموزه‌های دینی مبنی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا، مهربانی، عفو و گذشت وبا عنایت به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از روش داوری و حکمیت در حل و فصل دعاوی و دیدگاه‌های ریاست قوه قضایییه در زمینه گسترش فرهنگ مصالحه و بخشایش ستاد استانی صبر تشکیل می‌شود.

جمادی در ادامه بیان کرد: مهمترین اهداف این ستاد گسترش فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت در جامعه، ارتقا فرهنگ مدارا، مودت و همدلی، صبر و مهربانی در جامعه و اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران در مقابل کارآمدی دستگاه قضایی کشور در حل و فصل دعاوی و منازعات و کاهش نزاع و اختلاف می‌باشد.

این مقام قضایی در راستای تحقق اهداف ستاد استانی صبر گفت: می‌بایست با سیاست گذاری، برنامه ریزی و همانگ سازی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، گروه‌های مرجع افراد خیر برای تحقق اهداف ستاد و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در زمینه فعالیت این ستاد، کمک به شکل گیری ظرفیت‌های جدید و فرهنگ سازی عرصه صبر، در جهت تحقق اهداف این ستاد گام برداشت.

جمادی نقش دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات و وزارت علوم، وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی در ستاد صبر استان‌ها را بسیار موثر دانست و گفت: می‌توان با اقدام عملی و ایجاد هم افزایی بیشتر با این نهاد‌ها تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ صبر گذاشته و در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ صبر، صلح، بخشایش و رضایت تلاش خود را بکار گیریم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به جایگاه تاثیر گذار روحانیت، ائمه جماعات و مبلغان دینی ومذهبی در تبیین و ترویج فرهنگ صلح بخشایش و رضایت تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت تاثیرگذار در استان به طور ویژه بهره برد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *